Home >> Eurovision Song Contest >> Eurovision 2024 – Άρτια παραγωγή μεν, δύο μέτρα και δύο σταθμά δε!

Eurovision 2024 – Άρτια παραγωγή μεν, δύο μέτρα και δύο σταθμά δε!

Τώρα που έκατσε η σκόνη και σε λίγες μέρες όλα θα έχουν ξεχαστεί, πάμε να δούμε λίγα πραγματάκια για όσα συνέβησαν στο Μάλμε της Σουηδίας και τον 68ο διαγωνισμό της Eurovision.

Ήταν η πιο ταραχώδης διοργάνωση των τελευταίων ετών και όχι αδικαιολόγητα. Η Ολλανδία αποκλείστηκε ενώ διαγωνιστικά είχε περάσει στον τελικό, όλες τις ημέρες που οι αποστολές ήταν στο Μάλμε οι διαδηλώσεις γύρω από το στάδιο δε σταματούσαν και συμμετέχοντες συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας Μαρίνας Σάττι, εξέφραζαν με τον τρόπο τους μία διαμαρτυρία.

Η συμμετοχή του Ισραήλ στο κάδρο των αντιδράσεων!

Η Έντεν Γκολάν με το αναμφίβολα συμπαθέστατo τραγούδι και την παρουσίασή της, όχι μόνο προκρίθηκε άνετα στον τελικό του Σαββάτου, αλλά έλαβε και 323 βαθμούς από το τηλεοπτικό κοινό, που παρά τον καταποντισμό της από τις κριτικές επιτροπές, την ανέβασαν στην 5η θέση.

Ο φόβος των διοργανωτών για ότι επρόκειτο να προκληθεί ήταν έκδηλος από τις πρόβες κιόλας, όπου κι αν υπήρχε κοινό στο στάδιο και έξω από αυτό. Στην τηλεοπτική μετάδοση τα γιουχαρίσματα στη συμμετοχή του Ισραήλ καλύφθηκαν με τη συμβολή της τεχνολογίας.

Στο στάδιο υπήρχε ασφάλεια με ανθρώπους της διοργάνωσης, και αστυνομική παρουσία δίποδη, αλλά και… τετράποδη σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό συγκριτικά με παλαιότερες χρονιές. Η πρώτη ομάδα φρόντιζε ώστε κάθε φορά που κάποιος αποδοκίμαζε την ισραηλινή συμμετοχή, να σπεύσει και να κάνει τις απαραίτητες προειδοποιήσεις.

Και όλα αυτά γιατί; Γιατί τόσος φόβος για την οργή και διαμαρτυρία του κόσμου, ενώ όλα θεωρητικά γίνονται όπως πρέπει από μία διοργάνωση που μόνο η μουσική την εδιαφέρει; Γιατί έχουν αποκλειστεί χώρες που εμπλέκονται σε ενεργούς πολέμους επιλεκτικά; Γιατί αυτός ο κανόνας δεν είναι καθολικός; Βάλε αγαπημένη EBU όλες τις χώρες μέσα στο διαγωνισμό να δούμε πόσο “United by Music” είμαστε και είστε.

Ορθώς η χρηματοδότηση κάθε διαγωνισμού είναι το πρωταρχικό μέλημα κάθε διοργανώτριας αρχής. Όταν όμως ο βασικός «αιμοδότης» της Eurovision και πρώτο όνομα στη… μαρκίζα κάτω από το σήμα με την «καρδούλα» είναι μία πασίγνωστη εταιρεία με προϊόντα ομορφιάς ισραηλινών συμφερόντων, πόσο διαφανή, ουδέτερα και αντικειμενικά μπορούν να γίνουν όλα;

Γίνεται λοιπόν, ρεαλιστικά, το άμεσα εμπλεκόμενο σε πόλεμο και σε μία διαφαινόμενη γενοκτονία, Ισραήλ, να αποκλειστεί από το διαγωνισμό; Όχι! Γίνεται να μη λάβει μία καλή θέση; Όχι ξανά!

Ανάλογα και για την Ουκρανία.

Ένας οπτικοακουστικός διαγωνισμός που βροντοφώναξε φέτος περισσότερο από ποτέ ότι δεν είναι πολιτικοποιημένος και απαγόρευσε κάθε άλλη σημαία στο στάδιο πέρα από των συμμετεχόντων κρατών, έδωσε την 3η θέση στη συμμετοχή της Ουκρανίας που ήδη κάνουμε προσπάθειες να θυμηθούμε το τραγούδι της, αφήνοντας στην 4η θέση τη Γαλλία, για την οποία όλοι μιλούν ακόμα και θα συνεχίσουν.

Δύο χρόνια πριν μάλιστα φρόντισαν, με… υποκριτικά δάκρυα στα μάτια να δώσουν τη νίκη στην πολύπαθη Ουκρανία που λίγους μήνες πριν είχε δεχθεί την πρώτη ρωσική επίθεση, στέλνοντας ένα τραγούδι που υπό άλλες συνθήκες θα στόλιζε τον πάτο της βαθμολογίας. Αλήθεια, σε τι βοήθησε πραγματικά όλο αυτό το λαό και τους αμάχους που καθημερινά πεθαίνουν;

Μην αυτοπροσδιορίζεστε λοιπόν ως μη πολιτικοποιημένοι γιατί δε σας βγαίνει στην πράξη. Ο κόσμος προφανώς και το βλέπει και αντιδρά.

Το ίδιο αποκρουστική ήταν στον αντίποδα και η υπερψήφιση της «μαμάς» Ρωσίας από τις πρώην σοβιετικές χώρες τα προηγούμενα χρόνια, όποια κι αν ήταν η συμμετοχή της. Και μάλιστα τότε κανένας δεν αντιδρούσε. Μόνο η ανταλλαγή δωδεκαριών μεταξύ Ελλάδας Κύπρου αποδοκιμαζόταν έντονα. Οι Λευκορωσίες, Εσθονίες, Λιθουανίες είχαν πάντα αντικειμενικά κριτήρια ψήφου! Προς Θεού, κι εδώ καμία πολιτικοποίηση!

Ας καταλήξουμε σε κάποια βασικά!

Οι ψεύτικες ταμπέλες σε συνδυασμό με τις τακτικές των «δύο μέτρων και δύο σταθμών» και του «όπως μας συμφέρει», γίνονται αντιληπτές από τον κόσμο που δε γίνεται να μην αντιδράσει.

Ας βγει η διοργανώτρια αρχή να πει ευθαρσώς ότι θέλουμε χορηγούς, δε θέλουμε να στεναχωρήσουμε τους αγαπημένους ισχυρούς μας και όποιου δεν του αρέσει μπορεί να περάσει έξω, διαφορετικά αν αποφασίσει να μείνει ας κάνει ησυχία γιατί μας… ταράζει. Αυτό δηλαδή που λέει με τη στάση της, ίσως είναι καιρός να το κάνει ξεκάθαρο, αλλιώς ας πάψει να χτυπιέται για το αντίθετο.

Οι Σουηδοί, γνώστες της Eurovision, παρουσίασαν ένα άρτιο αποτέλεσμα, φαντασμαγορικό, με τις πιο κατάλληλες παρουσιάστριες, που δυστυχώς, επισκιάστηκε από όλα τα γύρω γύρω και κυρίως από τον αποκλεισμό της Ολλανδίας.

Όποια κι αν ήταν η αιτία που προβλήθηκε γι’ αυτό, το γεγονός ότι ο τραγουδιστής της είχε αντιδράσει με τον τρόπο του στη συμμετοχή του Ισραήλ αμέσως μετά τον ημιτελικό, έχει συνδυαστεί στη συνείδηση του κοινού, με διττά αποτελέσματα. Κάποιοι τον υποστήριξαν παθιασμένα και κάποιοι πήραν το μέρος του Ισραήλ που φάνηκε να «βάλλεται» από παντού!

Ανάλογη με του Ολλανδού ήταν και η αντίδραση της Μαρίνας Σάττι, την οποία κάποιοι έσπευσαν να επιδοκιμάσουν και κάποιοι να πουν ότι όλο αυτό ενδέχεται να μας στερήσει βαθμούς! Τα συμπεράσματα ανοιχτά για τον καθένα!

ΥΓ. Στα πιο… διαγωνιστικά, άξιος νικητής ο Ελβετός Nemo, απίστευτος ο Γάλλος Slimane που αδικήθηκε από την 4η θέση, θεάρα η Μαρίνα Σάττι που έδωσε το 150% της ενέργειάς της για να παρουσιάσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα υπό τις όχι ευνοϊκότερες συνθήκες!

Και του χρόνου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *