Home >> Βιβλία >> Σε ποιους θα μιλήσεις για τα σχέδιά σου; | Εκδόσεις Ιβίσκος

Σε ποιους θα μιλήσεις για τα σχέδιά σου; | Εκδόσεις Ιβίσκος

Η αδράνεια δεν θα σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις. Να κάνεις τ’ όνειρό σου πραγματικότητα. Γι’ αυτό, δες τις επιλογές σου. Πάρε χρόνο, για να καταλάβεις τι είναι πιο χρήσιμο για ‘σένα. Και σκέψου αν θέλεις να το μοιραστείς με κάποιον. Όταν έχεις ένα νέο σχέδιο ή όραμα, έχεις τρεις επιλογές. Μπορείς:

01. Να μην το πεις σε κανέναν.

Το ιδιαίτερα θετικό μ’ αυτή την επιλογή είναι ότι δεν μπορούν να σ’ επηρεάσουν αρνητικά. Να σ’ αποτρέψουν. Το γνωρίζεις, μόνο, εσύ. Πέρα απ’ αυτό, όμως, δεν βλέπω κάτι θετικό. Διότι, θα χρειαστεί να το κρύβεις για μεγάλο διάστημα απ’ τους δικούς σου ανθρώπους. Εκτός αυτού, αν συνηθίζεις να κάνεις κάτι τέτοιο, θα χρειαστεί να αναρωτηθείς ποιος είναι ο λόγος. Μήπως είναι, γιατί δεν έχεις τους κατάλληλους ανθρώπους γύρω σου; Μήπως το κάνεις γιατί δεν νιώθεις ότι θα τον πετύχεις; Εφόσον συμβαίνει το δεύτερο, κάνε μου μια χάρη: μην ξεκινάς με ηττοπάθεια.

02. Να το μοιραστείς με όλους.

Εάν αποφασίσεις να το μοιραστείς μ’ όλους, ουσιαστικά, δεσμεύεσαι να το κάνεις πράξη. Είναι πολύ πιθανό, είτε υποσυνείδητα- επειδή έχεις δεσμευτεί, είτε συνειδητά- επειδή σε ρωτούν για την πρόοδό σου, αυτό που μοιράστηκες να γίνει πραγματικότητα πιο γρήγορα απ’ ό,τι να μην το είχες πει. Απ’ την άλλη πλευρά, εάν το μοιράζεσαι μ’ όλους, ενδέχεται να σ’ αποσυντονίσουν. Να σε μπερδέψουν. Αυτό συμβαίνει, όταν έχουμε πολλές επιλογές.

Πρόκειται για το λεγόμενο «παράδοξο των επιλογών», τ’ οποίο απέδειξε η Αμερικανίδα Sheena Iyengar. Στην έρευνά της, σ’ ένα σουπερμάρκετ, προσέφερε στους πελάτες διαφορετικές μαρμελάδες προς δοκιμή·  την μία μέρα έξι διαφορετικές γεύσεις μαρμελάδας, ενώ την επομένη είκοσι τέσσερις. Η μικρότερη ποικιλία προσέλκυσε το 40% των πελατών να δοκιμάσουν και το 30% ν’ αγοράσουν ένα βάζο. Η μεγαλύτερη ποικιλία προσέλκυσε μεν το 60% των πελατών, αλλά μόνο το 2% αγόρασε, τελικά, μαρμελάδα. Ως εκ τούτου, οι πολλές επιλογές δημιουργούν σύγχυση.

03. Να το μοιραστείς με συγκεκριμένους ανθρώπους.

Είναι αυτό που κάνω κι εγώ. Ωστόσο, δεν τούς επιλέγω τυχαία. Δεν εννοώ ότι το μοιράζομαι μ’ ανθρώπους που θα μού χαϊδέψουν τα αυτιά. Αντίθετα, επιζητώ και την διαφωνία, ώστε να ισχυροποιήσω την θέση μου. Εάν, δηλαδή, μαθαίνοντας τ’ αρνητικά ή τις συνέπειες, συνεχίζω να θέλω να το επιτύχω, τότε νιώθω μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Ταυτόχρονα, επιλέγω να το μοιράζομαι μ’ ανθρώπους που ξέρω ότι θα με στηρίξουν. Μ’ ανθρώπους που θα μού δώσουν εναλλακτικές, αλλά θα είναι μαζί μου. Ό,τι και ν’ αποφασίσω.

Προτού ολοκληρώσεις αυτό τ’ άρθρο, κάνε μία παύση. Σκέψου και γράψε σ’ ένα χαρτί, τρεις ανθρώπους που θα ήθελες να μοιραστείς κάτι προσωπικό που σού συμβαίνει (ή θα συμβεί στο μέλλον) και τρεις ανθρώπους που θέλεις να μοιραστείς κάτι επαγγελματικό. Μ’ αυτό τον τρόπο, θα ξέρεις που ν’ απευθύνεσαι, όταν συμβαίνει κάτι στην ζωή σου.

Όμως, την τελική απόφαση θα την πάρεις εσύ. Για να μπορείς να την στηρίξεις. Εξάλλου, εάν κάποιος δεν έχει καταφέρει αυτό που θέλεις να επιτύχεις, οι πιθανότητες να σε συμβουλέψει σωστά είναι ελάχιστες.

Νίκος Γιαννακόπουλος
Συγγραφέας του βιβλίου “Οι Τρεις Αποτυχίες”
PhD candidate in Marketing – University of Piraeus
Public Speaking Coach – theSPEAKERS

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *