Home >> Sports >> Στην Κερκίδα: Ολυμπιακός vs ΑΕΚ

Στην Κερκίδα: Ολυμπιακός vs ΑΕΚ

Αξόδευτη ορμή

Εδούαρδο Γκαλεάνο, Οι μέρες αφηγούνται, εκδόσεις Πάπυρος. 22 Νοεμβρίου: Απ’ότι αφηγούνται οι μνήμονες, τα παλιά χρόνια ο ήλιος εξουσίαζε τη μουσική μέχρι που του την έκλεψε ο αέρας. Από τότε, τα πουλιά, για να τον παρηγορήσουν, του αφιερώνουν κονσέρτα στην αρχή και το τέλος κάθε μέρας. Όμως, οι φτερωτοί τραγουδιστές δεν μπορούν να συναγωνιστούν τους βρυχηθμούς και τα ξεφωνητά που υπερισχύουν στις μεγάλες πόλεις. Τώρα πια το τραγούδι των πουλιών ακούγεται ελάχιστα ή καθόλου. Μάταια πια ξελαρυγγιάζονται και η προσπάθεια που κάνουν ανεβάζοντας την κλίμακα, καταστρέφει τον κελάηδισμα τους. Τα θηλυκά αδυνατούν να αναγνωρίσουν τα αρσενικά. Οι βιρτουόζοι τενόροι ή οι ακαταμάχητοι βαρύτονοι καλούν τα θηλυκά, όμως ο σαματάς της πόλης δεν αφήνει περιθώρια για να αναγνωρίσουν ο ένας τον άλλον και έτσι τα θηλυκά αναγκάζονται να βρουν καταφύγιο σε ξένες αγκαλιές!

Σημειώσεις και σχόλια κατά τη διάρκεια ή μετά τον αγώνα στο Γεώργιος Καραϊσκάκης.

24/11/2024, 20:30, τελικό αποτέλεσμα: 4-1

  1. Ο Ολυμπιακός και η ΑΕΚ ξεκίνησαν, σχεδόν, με τις ίδιες ενδεκάδες που τελείωσαν τις αγωνιστικές τους υποχρεώσεις πριν τη διακοπή των πρωταθλημάτων για τις εθνικές ομάδες. Ο Ματίας Αλμέιδα παρέταξε τους ένδεκα της νίκης επί του Αστέρα Τρίπολης ενώ ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ προτίμησε τον Ροντινέι, ο οποίος επέστρεψε από τον τραυματισμό του, αντί του Κοστίνια.
  2. Η ΑΕΚ προσπάθησε να πιέσει τον Κάρμο ώστε να δυσκολέψει τους γηπεδούχους από το να ξεκινήσουν το προσφιλές τους παιγνίδι. Μακρινή μπαλιά, παίκτες κοντά στη διεκδίκηση με σωστές τοποθετήσεις, ανάκτηση της μπάλας κοντά στην αντίπαλη περιοχή, άμεσο και κάθετο ποδόσφαιρο. Ο Βάσκος προπονητής τοποθέτησε τον Μαρτίνς στα αριστερά και τον Τσικίνιο στα δεξιά για να βρίσκεται ο τελευταίος κοντά στον Κωστούλα και έτσι να έχει στην αιχμή του πλάτους τον Πορτογάλο εξτρέμ και η κύρια δράση να γίνεται στο χώρο μεταξύ του Γιόνσον και των Κάλενς, Βίντα.
  3. Ταυτόχρονα, σε πεδίο δράσης αντίδρασης, ο Ρέτσος με τον Κάρμο, όταν η μπάλα ήταν στον έλεγχο της ΑΕΚ, μείωναν αρκετά την απόσταση μεταξύ τους ώστε να αποφύγουν την έκρηξη στα λίγα μέτρα του Λιβάι Γκαρσία.
  4. Οι τραυματισμοί των Κάρμο και Τσικίνιο από το 25′ και μέχρι τη λήξη του πρώτου ημιχρόνου έφεραν πτώση του ρυθμού του αγώνα, η ΑΕΚ εκμεταλλεύτηκε την επιστροφή του Τσικίνιο στο γήπεδο, ενόσω ήταν τραυματίας και μέχρι να αντικατασταθεί, γέμισε την περιοχή, έστειλε τη μπάλα από τη δεξιά πλευρά, σε κατάσταση 2v1 προς τα μέσα και ο Μαρσιάλ ισοφάρισε.
  5. Το δεύτερο ημίχρονο, και συγκεκριμένα το πρώτο του τέταρτο, ήταν η ολοκλήρωση ενός προπονητικού κεντήματος. Ο Ροντινέι, πλέον, στα αριστερά, ευκρινές μήνυμα ότι η πίεση δεν σταματά. Όταν ο Μουζακίτης ελευθέρωσε τη μπάλα στα δεξιά και στο ανέβασμα του Κοστίνια, αρκούσε ένα σωστό γύρισμα στο πέταγμα του Ελ Καμπί για να γίνει το 2-1!
  6. Αξίζει να σταθούμε στο τρίτο γκολ. Ο Ολυμπιακός κερδίζει φάουλ. Αντί να παιχθεί με κοντινή πάσα, αφού έγινε στο ύψος της άμυνας, ο Ρέτσος στήνει τη μπάλα, καθυστερεί τόσο όσο χρειάζεται για να έρθει ο Κωστούλας σε θέση διεκδίκηση, στοχεύει εκεί, η άμυνα απομακρύνει, ο Ντάνι Γκαρσία μαζεύει τη μπάλα προς διεκδίκηση, ο Ροντινέι πιέζει τον Ρότα και ο Ελ Καμπί πετυχαίνει χατ τρικ. Απλότητα!
  7. Η φάση του τέταρτου γκολ δημιουργείται, αποκλειστικά από τη λάθος στάση του σώματος του Ρότα. Ενώ ελέγχει την κατάσταση, επιλέγει να φέρει εσωτερικά το κορμί του αντί να το στρίψει προς τη γραμμή του πλαγίου άουτ. Ο Ροντινέι μυρίζεται την προοπτική και εφορμά… 4-1 με τον Ζέλσον Μαρτίνς να μπαίνει στα δίχτυα.
  8. Οι αλλαγές του Αλμέιδα μπορεί να είχαν στόχο να ενισχύσουν και να τονώσουν την επιθετική λειτουργία της ομάδας του, όμως, η αμυντική γραμμή έγινε ακόμη πιο ευάλωτη (ευκαιρίες του Μασούρα). Έτοιμη να παραδοθεί κάθε στιγμή. Χωρίς κάλυψη από τον άξονα και χωρίς τρόπο να μείνει η μπάλα στην επίθεση.
  9. Σε όλα ετούτα, αξίζει να προσθέσουμε τη συνεισφορά του Ντάνι Γκαρσία. Έδειξε μέρος των δυνατοτήτων του και της πιθανής προσφοράς του στην εκτός έδρας αναμέτρηση με τη Λυών. Ακολούθως, στην Τούμπα με τον ΠΑΟΚ και την Κυριακή στο Γεώργιος Καραϊσκάκης, άρχισε να παρουσιάζει τον τρόπο που θα αξιοποιηθεί από τον Μεντιλίμπαρ. Ο ρόλος του Ιμπόρα, η ξεκάθαρη προσπάθεια για τακτοποίηση των θεμάτων μπροστά από την περιοχή της ομάδας και μάζεμα των εναέριων μονομαχιών από τη μέση και μπροστά. Απαραίτητη, άξια αναφοράς και υπογράμμισης η σταθερότητα και η απαλλαγή από κάθε είδους πίεσης, αγωνιστικής και ηθικού προτάγματος, του Παναγιώτη Ρέτσου. Πρόσθετο όφελος, της ευεργετικής παρουσίας και προσωπικότητας του Βάσκου προπονητή.

Στα επιμέρους

Μετά τη λήξη της αναμέτρησης του Φαλήρου διαδόθηκε το εξής, σαφές μήνυμα. Θα παίζουν όσοι κάνουν τη δουλειά του προπονητικού επιτελείου. Εκείνοι που μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του σχεδίου. Όσοι έχουν τις φυσικές δυνάμεις και την πνευματική εγρήγορση, ετοιμότητα.

Συμπέρασμα

Ο Ολυμπιακός όταν εκτελεί με σαφήνεια και ακρίβεια το πλάνο του Μεντιλίμπαρ, δεν παίζει κυριαρχικό ποδόσφαιρο, όπως έχει αφομοιωθεί στη μνήμη των φιλάθλων, αλλά αποτελεσματικό και σύγχρονο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *