Αποδεδειγμένα, πλέον, η μουσική έχει θεραπευτικό χαρακτήρα. Το καρδιαγγειακό σύστημα, με μια απαλή μελωδία, μειώνει το οξειδωτικό στρες. Πέφτουν οι σφίξεις, οι παλμοί, η πίεση. Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου αναπτύσσει το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου και βελτιώνει την προφορική μνήμη. Τα τρία βασικά κυτταρικά χαρακτηριστικά του ανθρώπου είναι ο ρυθμός, η κίνηση και ο λόγος. Στον οργανισμό όλα είναι ρυθμός. Η καρδιακή συχνότητα, οι εγκεφαλικές δονήσεις, οι αναπνευστικές κινήσεις. Το ηπειρώτικο μοιρολόι έχει συγγένεια με τον εμβρυϊκό ήχο. Το φύσημα, χαλαρώνει τον άνθρωπο. Σε άτομα με κατεστραμμένες συνάψεις, ένα έναυσμα μπορεί να τους πυροδοτήσει μια βελτίωση, εφόσον, έχουν κρατημένο έναν ήχο ή στίχο.
Τελικά, οτιδήποτε, αγαπούμε ή λατρεύουμε ή προσκυνούμε, είναι έκφανση της ίδιας της ουσίας της ζωής. Το να “είσαι” είναι η έκταση, η αξία, η πολυχρωμία. Ορισμένες φορές, η έμπνευση περιέχει το χαρακτήρα της εμμονής. Το αισθητικό στολίδι που δεν διατυπώνεται με στενό και μονοσήμαντο τρόπο. Το χάρισμα στη ζωή, την πάλλουσα, που σημαίνει την παύση του φόβου της εμπλοκής με τους άλλους. Έπειτα, ακολουθεί η διαδοχή ονείρων- όνειρο εφεδρεία-, διότι και εκείνα ενίοτε ξεφτίζουν ή αποτυγχάνουν.
Συννεφιασμένα χωράφια μέσα στον ήχο
Από την προηγούμενη αναφορά μας στην Αγγλία, προέκυψαν τρία γεγονότα και μία προσθήκη. Αναλυτικότερα, ο Σάουθγκεϊτ μονιμοποίησε στην ενδεκάδα τον Μέινου δίπλα στον Ράις στη μεσαία γραμμή, με αποτέλεσμα η ομάδα να έχει καλύψεις για να βγαίνει πιο επιθετικά στα μαρκαρίσματα και να μεταφέρει, άμεσα, τη μπάλα στον Σάκα και όχι απλά να καλύπτει χώρους στο μισό του γηπέδου. Έπειτα, επέστρεψε, και στα τρία νοκ άουτ, στη διεκδίκηση της νίκης, με ανατροπή στο σκορ και τέρματα μετά το 80′. Με τη Σλοβακία (παράταση) και την Ολλανδία προκρίθηκε, οριακά, ενώ με την Ελβετία χρειάστηκε η διαδικασία των πέναλτι. Το τρίτο στοιχείο είναι το άνοιγμα του ρόστερ και η διάθεση για τριάδα στην τελευταία γραμμή άμυνας με την είσοδο του Γκεχί ή του Κόνσα στην ενδεκάδα, ανάλογα με το πού πρέπει να δοθεί το βάρος των ντουμπλαρισμάτων. Οι Πάλμερ και Γουότκινς ( 18 γκολ στην Πρέμιερ Λιγκ και 8 στο Κόνφερενς Λιγκ) είναι οι πολυτέλειες μιας αποστολής η οποία έμοιαζε μικρή για ριζικές παρεμβάσεις.
Αόρατες συνδέσεις σε αδιόρατο συναίσθημα
Οι Ισπανοί όταν άφησαν τον έλεγχο του ρυθμού στη Γερμανία για τον προημιτελικό στη Στουτγάρδη, παραλίγο να το πληρώσουν γιατί οι Γερμανοί έφερναν με ευκολία τη μπάλα στην περιοχή, από τα πλάγια, κατά κύριο λόγο προκειμένου να τροφοδοτηθούν οι επιθετικοί τους. Η προσαρμοστικότητα των παικτών του Ντε Λα Φουέντε φάνηκε στον ημιτελικό με τη Γαλλία. Αρχικά, δεν πανικοβλήθηκαν όταν έμειναν πίσω στο σκορ και ήταν εμφανές ότι δεν έβγαινε η μονομαχία του Νάβας με τον Εμπαπέ. Mε μεθοδικότητα ανέκτησαν τα μέτρα τους στο χορτάρι, δεν άφησαν τους Γάλλους να βρουν τους χώρους που αναζητούσαν σε όλο το τουρνουά και, πλέον, είχαν τις ιδανικές συνθήκες και τους αποτελείωσαν με διπλό χτύπημα. Το πρώτο πλάνο στρέφεται στον Γιαμάλ. Μαζί με τον Γουίλιαμς εντυπωσιάζουν δεδομένου ότι δεν κάνουν τίποτα το περιττό, ζογκλερικό κατά την καφενειακή αργκό, αλλά η απλότητα στην τεχνική και την αντίληψή τους είναι η πηγαία έκφραση του πώς αξιοποιείται το ταλέντο χωρίς να κρύβονται τα προτερήματά του για χάρη κάποιας τακτικής ισορροπίας. Σε δεύτερο πλάνο και επίπεδο, ο τραυματισμός του Πέδρι με τη Γερμανία έφερε τη επαναφορά του Όλμο στην ενδεκάδα των Ισπανών μετά την τελική φάση του EURO 2020, το οποίο διεξήχθη το 2021! Φαινομενικά, η διαφορετική προσέγγιση μεταξύ των Λουίς Ενρίκε και του νυν προπονητή, από το χτίσιμο και κατοχή μπάλας από χαμηλά, πολλές πάσες μέχρι την αναζήτηση της βέλτιστης επιλογής, μέχρι το ποδόσφαιρο που εφάπτεται στα φυσικά προσόντα των ποδοσφαιριστών, στις μεσοεπιθετικές θέσεις, που απαιτεί διασκελισμό, ανοίγματα, συνεργασίες με κίνηση στο χώρο, θα δυσκόλευαν τον παίκτη της Λειψίας. Αντιθέτως, έως τώρα, έχει προσφέρει τρία γκολ, δύο τελικές πάσες και σχεδόν δύο πάσες που ανοίγουν την αντίπαλη άμυνα! Ο Όλμο πλησιάζει περισσότερο τον Μοράτα για να κάνει δύσκολη την επιλογή του μαρκαρίσματός του από τους χαφ ή τους αμυντικούς της απέναντι πλευράς.
Συμπερασματικά, σε δώδεκα ώρες, κατά πάσα πιθανότητα, θα γνωρίζουμε τη νικήτρια ομάδα του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Επειδή, όμως, η ζωή συνεχίζεται, ανατρέχουμε στην αρχαία, θεατρική, γραμματεία και στεκόμαστε στις Βάκχες, το Διόνυσο και την υπενθύμιση του Ευριπίδη: «Αιωνίως θητεύω στο Κάλλος».