Η Microsoft αποτελεί αναμφίβολα μια από τις ελάχιστες εταιρείες που κατάφεραν να διατηρήσουν πολύ σημαντικά ποσοστά κέρδους, παρά το ξέσπασμα και την εξάπλωση της πανδημίας. Η στροφή στο cloud computing σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και η αυξημένη ζήτηση και ενασχόληση των καταναλωτών με τα video games, ήταν δύο πολύ βασικοί παράγοντες που την οδήγησαν εκεί. Η ίδια η εταιρεία γνωστοποίησε ότι στο τελευταίο τρίμηνο του 2020, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ στα κέρδη παρατηρήθηκε αύξηση της τάξεως του 33%. Υπηρεσίες και προϊόντα της Microsoft όπως τα Office 365, Teams και Azure, που προσφέρουν τα εργαλεία και την ασφάλεια ώστε να μπορούν να δουλεύουν οι εργαζόμενοι από το σπίτι, παρουσίασαν μεγάλη ζήτηση από τις επιχειρήσεις. Οι πωλήσεις στα προϊόντα του Office 365 αυξήθηκαν κατά 20%, ενώ οι πωλήσεις του Azure κατά 48%. Αυτές, μαζί με τις πωλήσεις άλλων cloud προϊόντων της εταιρείας, εκτόξευσαν τις πωλήσεις του τριμήνου στα 16,7 δισ. δολάρια. Επιπλέον, η τεράστια ζήτηση για τη νέα κονσόλα Xbox και η επιτυχία της υπηρεσίας Game Pass (σα να λέμε Netflix για βιντεοπαιχνίδια), ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο τα έσοδα του τεχνολογικού κολοσσού.
Φυσικά, η Microsoft προχώρησε σε επενδύσεις λόγω της εξέλιξης αυτής. Η σημαντικότερη ίσως από αυτές, ήταν η εξαγορά της ZeniMax Media, η οποία είναι μια πολύ δημοφιλής και επιτυχημένη εταιρεία παραγωγής videogames (με θυγατρικές όπως τις id Software και Bethesda Softworks). Το deal αυτό, για το οποίο απομένουν μερικές ακόμα τυπικές διαδικασίες μέχρι να ολοκληρωθεί επισήμως, θα κοστίσει στη Microsoft 7,5 δισ. δολάρια. Οι δύο εταιρείες είχαν στενή συνεργασία μεταξύ τους εδώ και δεκαετίες, οπότε η μετάβαση αυτή αναμένεται να είναι ιδιαίτερα ομαλή. Όσον αφορά τη ‘’μάχη’’ μεταξύ Playstation και Xbox, το δυνατό χαρτί της Sony αποτελούν τα παιχνίδια που κυκλοφορούν αποκλειστικά για τις δικές της κονσόλες. Επομένως, μετά από αυτήν την εξαγορά, δεν θα είναι περίεργο να δούμε τους τίτλους που θα αναπτύσσονται από τα studios της ZeniMax να είναι διαθέσιμα (έστω και προσωρινά) μόνο για τις κονσόλες ή και τις υπηρεσίες της Microsoft.
Βέβαια, ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός έχει απ’ ό,τι φαίνεται κι άλλα σχέδια να υλοποιήσει, αυτή τη φορά μέσω μιας ακόμα μεγαλύτερης επένδυσης. Τις τελευταίες μέρες, υπάρχει πολύ έντονη φημολογία (ακόμα και από πηγές όπως τις Bloomberg και Wall Street Journal), ότι η Microsoft βρίσκεται σε διαδικασία συζητήσεων για την εξαγορά της εταιρείας πίσω από την πολύ γνωστή πλατφόρμα επικοινωνίας Discord. Επιπλέον, ακούγεται ότι η εξαγορά αυτή θα στοιχίσει τουλάχιστον 10 δισ. δολάρια. Η κίνηση αυτή, εφόσον τελικά πραγματοποιηθεί, θα έχει τεράστια σημασία για τη Microsoft. Το όνομα Discord είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ειδικά για τη gaming κοινότητα παγκοσμίως, αφού κυρίως χάρη σε αυτήν και μέσα σε λιγότερα από 5 χρόνια κατάφερε να ξεπεράσει τους 250 εκατ. χρήστες και να καθιερωθεί ως μια αξιόπιστη και εύκολη στη χρήση εφαρμογή επικοινωνίας. Η αντίστοιχη πλατφόρμα Skype της Microsoft, τα τελευταία χρόνια (μαζί με το Teams που μπήκε στις ζωές μας το 2020) τείνει να χρησιμοποιείται περισσότερο για επαγγελματικούς/εκπαιδευτικούς λόγους και πιο επίσημες καταστάσεις. Επομένως, φαίνεται πως η Microsoft, πέρα από τις κονσόλες, σκοπεύει να μπει δυναμικά και στον χώρο του PC gaming και ψάχνει τη βάση πάνω στην οποία θα στηρίξει την κοινότητά της. Επίσης, σε περίπτωση που τελικά υπάρξει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, είναι πιθανό να εντάξει κάποια χαρακτηριστικά του Discord στις ήδη υπάρχουσες εφαρμογές της.
Η είδηση για αυτήν την επικείμενη εξαγορά έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις στους χρήστες του Discord. Κάποιοι θεωρούν ότι η Microsoft σκοπεύει να το μετατρέψει σε μια πλατφόρμα social media με αποκλειστικό σκοπό το κέρδος. Ορισμένοι πιο απαισιόδοξοι, εικάζουν ότι θα έχει την ίδια μοίρα με το Windows Live Messenger, το οποίο εξαφανίστηκε λόγω της συγχώνευσης με το Skype το 2013. Άλλοι πιστεύουν ότι απλά θα συνεχίσει να δουλεύει σαν ανεξάρτητη εταιρεία, αλλά με παραπάνω κεφάλαιο για μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, αφού για την ώρα οι τρόποι χρηματοδότησης είναι πολύ περιορισμένοι. Αυτές και πολλές ακόμα σκέψεις γίνονται για ένα deal που προφανώς δεν είναι σίγουρο ότι θα ολοκληρωθεί, αλλά από τη μια πλευρά το ενδιαφέρον είναι έντονο και τα χρηματικά διαθέσιμα παραπάνω από αρκετά. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στο 2020, σύμφωνα με τις Kantar Group, Interbrand και Forbes, η Microsoft ήταν το 3ο πολυτιμότερο brand στον κόσμο. Το ενδιαφέρον της για αυτήν την εξαγορά μόνο τυχαίο δεν είναι, αλλά μόνο με τα χρήματα δεν θα έρθει το επιθυμητό και ουσιαστικό αποτέλεσμα. Το απαραίτητο συστατικό που μπορεί να οδηγήσει τη Microsoft σε μια ακόμα επιτυχία, είναι οι άνθρωποι με όραμα που αφουγκράζονται τον παλμό του καταναλωτή και της αλλαγής.