Τα videogames έχουν καταφέρει εδώ και πολλές δεκαετίες να αποκτήσουν fans από όλον τον κόσμο και όλων των ηλικιών. Σύμφωνα με στοιχεία της Statista, 2,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι ασχολούνταν με αυτά μέσα στο 2020. Αξίζει να σημειωθεί ότι 1,5 δισ. από αυτούς, βρίσκονταν σε χώρες της Ασίας. Μέσω των βιντεοπαιχνιδιών, έχει στηθεί μια τεράστια βιομηχανία με πολύ σημαντικά επίπεδα εσόδων κάθε χρόνο. Τα ποσά αυτά, είναι ίσως πολύ μεγαλύτερα απ’ όσο θα μπορούσαν οι περισσότεροι να φανταστούν. Σύμφωνα με μελέτη της Essence Global, η αξία της παγκόσμιας gaming αγοράς ήταν 151,55 δισ. δολάρια το 2019, ενώ η πανδημία οδήγησε σε αύξηση των εσόδων κατά 20% μέσα στο 2020. Μέχρι το 2025, εκτιμάται ότι η αξία της θα φτάσει κοντά στα 257 δισ. δολάρια. Ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 2000, η αξία της gaming βιομηχανίας άρχισε να ξεφεύγει σε σχέση με τις αντίστοιχες της μουσικής και των ταινιών. Είναι προφανές ότι τα videogames αποτελούν μια ιδιαίτερα δημοφιλή μορφή διασκέδασης.
Επίσης, πολύ σημαντικές ανά τα χρόνια ήταν και οι κυκλοφορίες φορητών κονσολών, όπως τα Game Boy και PSP. Τα κύρια χαρακτηριστικά που προσέλκυαν τους περισσότερους χρήστες σε αυτές, ήταν η αυτονομία και η ποικιλία και ποιότητα των παιχνιδιών. Βέβαια το PSP ήταν ουσιαστικά μια multimedia συσκευή, αφού προσέφερε δυνατότητες που μετέπειτα καθιερώθηκαν και στα κινητά. Σήμερα, σχεδόν όλα τα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν στις γνωστές κονσόλες (φορητές και μη), μπορεί να τα απολαύσει κάποιος και μέσα από την οθόνη του κινητού του (μέσω emulators). Μέχρι στιγμής, η μοναδική εταιρεία που συνεχίζει να δραστηριοποιείται αξιοπρεπέστατα μέσω φορητής κονσόλας, είναι η Nintendo με το Switch.
Έχοντας φτάσει εδώ και χρόνια σε μια περίοδο που τα smartphones είναι μαζί μας όλη τη μέρα και οι δυνατότητές τους πληθαίνουν και εξελίσσονται συνεχώς, ήταν θέμα χρόνου να στηθεί και η αντίστοιχη βιομηχανία του mobile gaming. Σαν πρώτη ιδέα, γεννήθηκε μέσω της Nokia το 2003 με το N-Gage, αλλά είναι πολλά αυτά που έχουν αλλάξει από τότε. Διάφορες εταιρείες όπως οι Sony και Razer έκαναν αξιοπρεπείς προσπάθειες, αλλά δεν συνέχισαν να στοχεύουν στη δημιουργία τέτοιου είδους προϊόντων. Το 2021, οι Asus, Lenovo, Xiaomi και ZTE έχουν δημιουργήσει σειρές από smartphones που κυκλοφορούν κάθε χρόνο νέο μοντέλο με έμφαση στο mobile gaming. Οι τιμές τους κυμαίνονται σε διάφορα επίπεδα που εξαρτώνται από παράγοντες όπως η αγορά διάθεσης και η έκδοση του κάθε μοντέλου, αλλά οι προτάσεις των 2 τελευταίων είναι πιο οικονομικές.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που αναρωτιούνται αν αξίζει κάποιος να αγοράσει ένα gaming smartphone. Τα ‘’σοβαρά’’ videogames που κυκλοφορούν για κινητά είναι για την ώρα πολύ περιορισμένα σε αριθμό, ενώ τα περισσότερα παίζονται πολύ καλύτερα με κάποιο bluetooth χειριστήριο. Ευτυχώς, υπάρχει ποικιλία στην αγορά όσον αφορά τα χειριστήρια αυτά, όπως και διάφορα αξεσουάρ ειδικά σχεδιασμένα για τα κινητά αυτά. Γενικά όμως, όταν απουσιάζει το χειριστήριο ή δεν υποστηρίζεται από το παιχνίδι, τα πλήκτρα πάνω στην οθόνη είναι για τους περισσότερους χρήστες αρκετά μονότονα και κουραστικά. Οι μεγάλες και ποιοτικές οθόνες που προσφέρουν, όπως και οι μεγάλες μπαταρίες (που υποστηρίζουν ταχύτατη φόρτιση) και τα δυνατά στερεοφωνικά ηχεία, είναι στοιχεία που ζητούν ακόμα και όσοι δεν ασχολούνται με videogames. Το θέμα του design είναι υποκειμενικό, αλλά το θετικό της υπόθεσης είναι ότι διαφοροποιούνται αρκετά από τις υπόλοιπες συσκευές που κυκλοφορούν. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι τα gaming smartphones αποτελούν στιβαρές κατασκευές με ισχυρά τεχνικά χαρακτηριστικά. Επομένως, είναι εφικτή η απρόσκοπτη χρήση τους για αρκετό καιρό.
Όσο περίεργο κι αν ακούγεται ενδεχομένως, το mobile gaming έχει ξεπεράσει σε ετήσια έσοδα το PC gaming και console gaming αντίστοιχα. Ο λόγος είναι κυρίως η αγορά της Ασίας και χώρες όπως οι Κίνα, Ινδία, Νότια Κορέα και Μαλαισία. Ιδιαίτερα στις φτωχότερες περιοχές, πολλοί χρησιμοποιούν τα gaming smartphones ως το κύριο μέσο ψυχαγωγίας τους. Όσο τα smartphones γίνονται δυνατότερα και μπορούν να προσφέρουν προηγμένα χαρακτηριστικά με λιγότερα χρήματα από έναν υπολογιστή (ενώ παράλληλα είναι φορητά και ελαφριά), τόσο το μερίδιο αγοράς τους θα ανεβαίνει. Από την άλλη, οι κλασικές κονσόλες είναι ίσως απίθανο να αντικατασταθούν πλήρως από ένα κινητό τηλέφωνο, κυρίως λόγω της διαφοράς ‘’δύναμης’’. Όμως, το γεγονός ότι τα κινητά μπορούν να είναι φορητές κονσόλες και υπολογιστές τσέπης ταυτόχρονα, είναι σίγουρα αρκετά ελκυστικό. Το κύμα των gaming smartphones έχει ήδη αρχίσει να εξαπλώνεται στις ΗΠΑ, ενώ στην Ευρώπη η Γερμανία φαίνεται να έχει υιοθετήσει αυτήν την τάση.
Η αλήθεια είναι ότι τα παιχνίδια που κυκλοφορούν στα κινητά και μπορούν να απασχολήσουν τους χρήστες για πολλές ώρες είναι περιορισμένα και απαιτούν σύνδεση στο internet. Παρόλα αυτά, η βιομηχανία του mobile gaming έχει ήδη πολύ γερές βάσεις και αναπτύσσεται συνεχώς. Κινητά τηλέφωνα που σήμερα κοστίζουν 200 με 300 ευρώ, έχουν δυνατότητες που πριν μερικά χρόνια εμφανίζονταν σε πολύ ακριβότερες συσκευές. Επομένως, ειδικά για όσους δεν έχουν στην κατοχή τους κάποια κονσόλα ή laptop, ένα gaming smartphone θα ήταν μια πολύ καλή επιλογή με αντοχή στον χρόνο. Το απαραίτητο αγοραστικό κοινό υπάρχει ήδη για να στηρίξει τη βιομηχανία αυτή και όσο κυκλοφορούν περισσότερα και πιο απαιτητικά δημοφιλή παιχνίδια για κινητά, τόσο οι κατασκευαστές θα συνεχίζουν να παράγουν τέτοια μοντέλα.