Mascaron
Είναι ένα αρχιτεκτονικό στοιχείο, ένα πρόσωπο το οποίο έμπαινε από την αρχαιότητα στην είσοδο των σπιτιών για να διώχνει τα ξόρκια. Σύμβολο εξάλειψης του κακού. Στη συνέχεια των χρόνων, ο νεοκλασικισμός το επαναφέρει σαν διακοσμητικό στοιχείο. Με τη βιομηχανική επανάσταση και το μοντερνισμό, το σχήμα αποκτά νέα ένταση εμφανίζοντας πρόσθετες διαστάσεις πίσω από την εικόνα.
Εξάλλου, στη μέθοδο της σύνθεσης έχουμε δύο πτυχές. Η πρώτη όψη κρύβει το δομικό λίθο που είναι προϊόν συγκεκριμένης έμπνευσης αλλά παρέχει δυνατότητες σε ένα συγκεκριμένο μάστορα να οραματιστεί. Η ενάτη συμφωνία του Μπετόβεν ξεκινάει με ένα απλό θέμα, χαμηλής ποιότητας όπως έλεγε ο γιος του, το οποίο απογειώνεται κλιμακωτά. Η δεύτερη όψη είναι η εισπνοή του Μότσαρτ η οποία έπρεπε να διαλυθεί, να αναλυθεί με μεγάλη προσήλωση για να δώσει την τελική μορφή του έργου.
Σημειώσεις και σχόλια κατά τη διάρκεια ή μετά τον αγώνα στο Γεώργιος Καραϊσκάκης.
12/12/2024, 19:45, τελικό αποτέλεσμα: 0-0
- Η Τβέντε σχεδίασε και πέτυχε στο πρώτο ημίχρονο να τιθασεύσει τον Ολυμπιακό. Διακρίναμε τους εξής τρόπους. Αρχικά, ο Φαν βον Σβίνγκελ επεδίωκε να επιτεθεί στον Ορτέγκα ξεκινώντας το τρέξιμό του από το πεδίο ελέγχου του Μουζακίτη.
- Η Τβέντε οδήγησε το παιχνίδι του Ολυμπιακού σε ανάπτυξη από το πλάι αποφεύγοντας με αυτόν τον τρόπο τις μακρινές μπαλιές, στήνοντας παγίδες για να μικρύνει το γήπεδο και επομένως, αφαίρεσε τις διεκδικήσεις κοντά στην περιοχή της. Δηλαδή, τον πρωταρχικό τρόπο επιδίωξης του Ολυμπιακού.
- Οι Ολλανδοί μαθημένοι στο να δέχονται και να απορροφούν την πίεση των αντιπάλων τους, έδειξαν νηφαλιότητα, κανένα ίχνος πανικού ή βιασύνης, δεν έκαναν λάθη όταν είχαν τη μπάλα ενώ οι Φαν βον Σβίνγκελ, Λάμερς και Στέιν περιόριζαν τα μέτρα που είχαν οι αμυντικοί του Ολυμπιακού για να ξεκινήσουν επιθέσεις από χαμηλά. Με άλλα λόγια, σχημάτιζαν ένα τρίγωνο ή μια ευθεία η οποία ξεκινούσε την αποστολή της αναχαίτισης, περίπου δέκα μέτρα πριν το κέντρο του γηπέδου και προς την περιοχή του Τζολάκη.
- Επίσης, η ολλανδική ομάδα, γνωρίζοντας πως λείπει ο Ντάνι Γκαρσία και ο Έσε με τον Μουζακίτη ξόδευαν δυνάμεις στην κάλυψη των πλάγιων αμυντικών, επέλεγαν να φέρνουν τη μπάλα στην περιοχή με χαμηλό γύρισμα προς τα έξω και όχι μέσα, προσδοκώντας το πολυπόθητο κενό για καθαρή εκτέλεση προς την εστία.
- Βασικός συντελεστής του ώριμου παιγνιδιού της Τβέντε ήταν ο τύποις αριστερός εξτρέμ, αλλά κυρίως και μονίμως επιπλέον κεντρικός μέσος, Βλαπ. Είχε την ικανότητα να βρίσκεται τη σωστή στιγμή εκεί που απαιτείτο προκειμένου να μοιράζει τη μπάλα και ταυτόχρονα παρέλυε τις σκέψεις μαζικής πίεσης των ερυθρόλευκων ελέγχοντας το ρυθμό με τη μετακίνηση της μπάλας μεταξύ των γραμμών αλλά και κατά μήκος και πλάτος. Επιπρόσθετα, καθίστατο το μαξιλάρι αποσυμπίεσης και ασφάλειας.
- Τα εκατέρωθεν χαμένα πέναλτι, αποτελέσματα επιπολαιότητας και άτσαλων παρεμβάσεων, περισσότερο απ’όλα ήταν οι φωτοβολίδες μιας βραδιάς χωρίς απότομες αυξομειώσεις στο δείκτη του καρδιογραφήματος και κράτησαν σε εγρήγορση τους δύο τερματοφύλακες!
- Το δεύτερο ημίχρονο μάς επιφύλαξε την έκπληξη του, ήδη, ιδωμένου σεναρίου. Η Τβέντε, όπως και η Ρέιντζερς, στο Φάληρο, συμπτύχθηκε και έφερε στο νου τους στίχους του Τάσου Λειβαδίτη: Υπάρχει μια μεγάλη περιπέτεια για τον καθένα μας αλλά πού θα τη βρούμε; Προς το παρόν ξεφυλλίζουμε τα παλιά ημερολόγια μήπως και σώσουμε κάτι από τα χρόνια. Πλέον, ένα συμπαγές 4-4-2 με τις τρεις γραμμές σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Πόσο μικρή; Τόσο που 11 συν έξι παίκτες στριμώχτηκαν ανάμεσα στο ημικύκλιο της περιοχής του Ούνερσταλ και εκείνο του σημείου της σέντρας.
- Πιθανότατα, το σχόλιο δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα, ωστόσο, μάς προξένησε εντύπωση ο τρόπος, πρώτιστα, και έπειτα ο χρόνος παραμονής του Γουίλιαν στην ενδεκάδα. Στη σφαίρα του αυθαίρετου, ίσως ήταν η ακατάλληλη στιγμή -υπό το πρίσμα της συγκομιδής βαθμών- για τις δημόσιες σχέσεις του Βάσκου προπονητή με τον Βραζιλιάνο. Πάντως, είναι βέβαιο ότι η είσοδος του Κοστίνια πίσω δεξιά και η διπλή μετατόπιση, Ζέλσον Μαρτίνς στα αριστερά και Ροντινέι σε ρόλο πασπαρτού με αφετηρία τη δεξιά πλευρά, είναι αποδεδειγμένα ωφέλιμη και κατά το παρελθόν περισσότερο από κάθε άλλη, αποδοτική για το απαιτητικό, ενεργειακά, ποδοσφαιρικό σχέδιο του Μεντιλίμπαρ. O Γουίλιαν, για να επανέλθουμε, είναι εμφανές πως έχει απολέσει την επιτάχυνσή του, δεν τον βοηθάει το γεγονός ότι οι αντίπαλες ομάδες αντιμετωπίζουν παθητικά τον Ολυμπιακό και έτσι δεν έχει χώρο και δεν μπορεί να κάνει μέτρα με τη μπάλα. Οι όποιες στιγμές ατομικής δεξιοτεχνίας και δεδομένης ποιότητας είναι αμελητέες και προσβλητικές για να γίνουν αντικείμενο υπερβολών και αποθεωτικών σχολίων εξετάζοντας την καριέρα ενός τόσο σπουδαίου ποδοσφαιριστή. Ο Ολυμπιακός χρειάζεται σε εκείνες τις θέσεις μετρήσιμα νούμερα σε συνεργασίες που οδηγούν σε ευκαιρίες, πλεονέκτημα μέσω ντρίμπλας για τον παίκτη παραπάνω στα πίσω βήματα της άμυνας, γκολ και τελικές φάσεις. Όλα ετούτα λείπουν και η ένταση μπορεί να είναι ζήτημα απαίτησης- πρωτοβουλίας, όταν όμως η επιβάρυνση είναι θέσφατο, τότε οι θετικές κρίσεις ή οι ανέξοδες επικρίσεις δεν βοηθούν στον εντοπισμό του προβλήματος.
- Με τον Ροντινέι δημιουργό και τους Κωστούλας και Έσε μοναδικούς ποδοσφαιριστές με δυναμισμό στις μονομαχίες, το αποτέλεσμα ήταν δικαιολογημένο. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Κωστούλας μαζί με την προσφορά του σε διάφορους τομείς, ήταν και ο υποδοχέας της μπάλας στο μεσοδιάστημα και την ίδια στιγμή έτρεχε στην αιχμή μπαίνοντας κάθετα.
Στα επιμέρους
Έως ότου ανοίξει η μεταγραφική περίοδος, καθοριστούν οι στόχοι και γίνουν οι απαιτούμενες κινήσεις, κανένας αγώνας δεν θα είναι, όπως δεν ήταν, εύκολος για τον Ολυμπιακό διότι δεν υπάρχουν στο έμψυχο υλικό ποδοσφαιριστές με την ικανότητα να απλουστεύουν με τις δικές τους ενέργειες, τους αγώνες. Πράγματι, η πολύπλευρη και καθόλα ουσιαστική παρουσία του Τσικίνιο στέρησε πολλά από το προχθεσινό ματς των Κυπελλούχων Ευρώπης. Σημειώνουμε πως ο Ολυμπιακός, από το Μάιο του 2024 έως και το Μάιο του 2025, εκτός συγκλονιστικού θαύματος για να συνεχιστεί η πρόσθεση μεγάλων αστεριών στο σήμα, κατέχει ευρωπαϊκό τρόπαιο. Το πώς τον αντιμετωπίζουν οι ομάδες στο Γιουρόπα Λιγκ ενέχει στοιχεία αναβασμού. Η δωρική λυρικότητα της 29/5/2024. Οι εκτός συνόρων το αντιλαμβάνονται. Οι εντός της οργανωτικής, στελεχιακής πυραμίδας;
Συμπέρασμα
Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν έλεγε πως τα παραμύθια γράφονται για να κοιμούνται τα παιδιά αλλά και να ξυπνούν οι ενήλικες. Ενόψει αγοράς του Γενάρη.