Το μετασύμπαν του Μαρκ Ζούκερμπεργκ είναι ένα δίκτυο αλληλοσυνδεδεμένων εμπειριών μερικώς προσβάσιμων μέσω συσκευών εικονικής (VR) και ενισχυμένης πραγματικότητας (AR). Με τα λόγια του ίδιου του επικεφαλής, «μπορείτε να φανταστείτε το metaverse ως ένα ενσωματωμένο διαδίκτυο, όπου αντί απλά να βλέπετε περιεχόμενο, είστε μέσα του».
Ο ιδιοκτήτης των Facebook, Instagram, WhatsApp και της εταιρείας εικονικής πραγματικότητας Oculus, της μητρικής εταιρείας που πλέον ονομάζεται Meta σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν διασυνδεδεμένο κόσμο στον οποίο η εργασία, η ζωή και ο ελεύθερος χρόνος μας λαμβάνουν χώρα στις δικές της υποδομές — δημιουργώντας έσοδα από κάθε πτυχή των ζωών μας.
Σε μία έκθεσή του, ο επενδυτής κεφαλαίου Μάθιου Μπολ γράφει, «το Metaverse θα είναι ένα μέρος όπου θα επενδύονται και θα χτίζονται σωστές αυτοκρατορίες και όπου αυτές οι πλούσια κεφαλαιοποιημένες επιχειρήσεις θα μπορούν να έχουν πλήρως υπό την ιδιοκτησία τους έναν πελάτη, να ελέγχουν τη Διασύνδεση Προγραμματισμού Εφαρμογών και τα δεδομένα, τα οικονομικά στοιχεία κλπ.»
Ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στον υπόλοιπο πλανήτη γη και σύντομα η κάθε σας κίνηση επικοινωνίας θα είναι όπως σημείωναν οι συμπεριφοριστές, επιβράβευση των ενισχυμένων αντιδράσεων, με ενίσχυση των θετικών πράξεων, στον πλανήτη ΑΕΚ, λαμβάνει χώρα μια άλλη αλλαγή. Για το ελληνικό μικροκλίμα, εξίσου σημαντική.
Αρχικά, θα κάνουμε μια επισήμανση η οποία θα αποτελέσει τη βάση της επιχειρηματολογίας μας. Για να κατακτήσει μία ομάδα το πρωτάθλημα, σε ανταγωνισμό με τον Ολυμπιακό, θα πρέπει να βρίσκεται σε καταφανώς ανώτερη κατάσταση. Επίσης, το καλοκαίρι, εξαιτίας του αποκλεισμού από το Κόνφερενς Λιγκ, απέναντι στην άσημη Βελεζ και τη μετέπειτα μεταγραφική ενίσχυση δημιουργήθηκαν υπερβολικές απαιτήσεις. Θυμίζουμε ότι η ΑΕΚ τερμάτισε σε απόσταση 30 βαθμών από την κορυφή του βαθμολογικού πίνακα.
Ο Βλάνταν Μιλόγεβιτς ήταν και παραμένει ένας καλός προπονητής για συλλόγους των Βαλκανίων. Εκτός της αξιοπρεπούς παρουσίας του με τον Πανιώνιο, είχε εντυπωσιακά αποτελέσματα και άνετους τίτλους στη Σερβία και δύο προκρίσεις μέσω προκριματικών σε ομίλους Τσάμπιονς Λιγκ με τον Ερυθρό Αστέρα. Παρά ταύτα, η εικόνα των πρώτων αγωνιστικών ήταν περίεργη διότι εμφάνισε μια παράλογη εμμονή στο να αγωνίζονται όλες ή έστω οι περισσότερες μεταγραφές, οι καλύτεροι βάσει αριθμών, σαν σε ηλεκτρονικό παιγνίδι. Όμως, παρά την εμφατική νίκη με τον Ιωνικό στην πρεμιέρα, ανέκυψαν ζητήματα, ομολογουμένως δικαιολογημένα, στο κομμάτι της συνοχής. Η αρχή σε τέτοιες συνθήκες ήταν να φτάσει η μπάλα στο τετράγωνο των Τζούμπερ, Γκαρσία, Άμραμπατ και Αραούχο, και να εκμεταλλευτούν τα ανεβάσματα του Μισελέν από δεξιά και τα χτυπήματα της μπάλας σε οργανωμένη άμυνα από το Χατζισαφί από το αριστερό άκρο.
Ο αγώνας στη Θεσσαλονίκη με τον ΠΑΟΚ, αποτέλεσε το κύκνειο άσμα για το Μιλόγεβιτς. Εκεί ελήφθη η απόφαση αποπομπής του. Τον διαδέχθηκε ο Αργύρης Γιαννίκης. Το πλάνο του Γιαννίκη όπως μας το παρουσίασε με τον ΠΑΣ Γιάννινα αφορούσε και στόχευε στην πίεση και αμυντική ασφάλεια, χωρίς διάθεση για κράτημα μπάλας.
Tο σχέδιο της ΑΕΚ για πίεση και γρήγορη μετάβαση
Ο Έλληνας προπονητής, βελτίωσε σημαντικά, στην αποτελεσματικότητα της πίεσης στο μεσαίο μπλοκ, έκανε πιο άμεση και γρήγορη τη μεταφορά μπάλας μετά από κλέψιμο. Είναι ξεκάθαρο, πως με το που ανακτάται η μπάλα οι παίκτες της ΑΕΚ και κυρίως οι Μάνταλος, Τζούμπερ, είναι έτοιμοι να την υποδεχτούν και να την προωθήσουν.
Έπειτα, στην επίθεση υπάρχουν γρήγοροι και ποιοτικοί ποδοσφαιριστές και τόσο ο Μάνταλος, όσο και ο Ελβετός, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ώστε να φύγει γρήγορα η μπάλα, πριν προλάβει να οργανωθεί η αντίπαλη άμυνα. Ενδεχομένως, στις αναμετρήσεις με Άρη και Ολυμπιακό φάνηκε μια δυσκολία στο συγκεκριμένο σχέδιο. Αφενός γιατί ο Άρης, είχε ασφάλεια στην κυκλοφορία και έφερνε με συνέπεια τις επιθέσεις βαθιά στην περιοχή της ΑΕΚ και με τον Ολυμπιακό, ο Μαρτίνς έχοντας προβλέψει ετούτο, τοποθέτησε πιο χαμηλά την ομάδα του.
Ανάδραση
Η προστασία των άλλων από την επιθετικότητά μας. Ανάκλαση κρούσης μέσω πράξεων αυτοτιμωρίας. Ο Πέτρος Μάνταλος, ο οποίος διαρκώς λοιδορείται, με εμπάθεια, έχει μέχρι στιγμής, σε 10 αγωνιστικές, 7 τελικές πάσες με το δεύτερο στη λίστα να έχει μόλις, τρεις. Ο Γιαννίκης έχοντας ως γνώμονα τον αγώνα με τον ΠΑΟΚ, έσπευσε να προσθέσει ύψος στην άμυνα. Άλλαξε το Τζαβέλλα με το Μήτογλου. Ο τελευταίος, είχε ζητήματα με τη μπάλα κάτω με αντίπαλο τον Καμαρά του Άρη. Ακόμα, έδωσε φανέλα βασικού στο Ρότα για να έχει το δεξιό αμυντικό πιο πίσω στο γήπεδο. Σε κάθε περίπτωση, επιδιώκονται οι εσωτερικές συνεργασίες με το Τσούμπερ να έχει 5 γκολ με προοπτική τα 12. Αριθμό που θα πρέπει να προσεγγίσει και ο φορμαρισμένος Αραούχο ο οποίος κινείται περισσότερο από ποτέ μέσα στην περιοχή.
Η προσαρμοστικότητα του Γιαννίκη φαίνεται επιπρόσθετα και στην προσπάθεια για δέσιμο στην ενδεκάδα των Σιμάνσκι, Σιμόες. Όμως, όπως αποδείχθηκε και με τον Ολυμπιακό, ο Άμραμπατ είναι απαραίτητος. Ο μόνος που δίνει ενέργεια στα μαρκαρίσματα στο μπροστινό μέρος του γηπέδου και παίζει ανάμεσα στις γραμμές εκκινώντας από έξω δεξιά και μπαίνοντας προς τα μέσα.
Δεν της αρκούν μεμονωμένες φάσεις. Χρειάζεται μεγαλύτερη παραγωγή ποιοτικών φάσεων. Δεν μπορεί σε αυτό το στάδιο χτισίματος να αρκείται μονάχα στο να είναι κυνική. Οφείλει να αποδείξει πως μπορεί να είναι αποδοτική και επιθετική. Ουσιαστική διεκδικήτρια του πρωταθλήματος. Όχι με τα λόγια ή τις δημοσιογραφικές υπερβολές.
Ολοκληρώνουμε με κάποιες παρατηρήσεις για την ΑΕΚ και τη διαιτησία. Η φοβία των διαιτητών στο να μην αδικήσουν κάποια ομάδα ή να μην έχουν κακή αξιολόγηση από τον παρατηρητή, δεν αφήνει τους αγώνες να αποκτήσουν ρυθμό. Οι παίχτες προσαρμόζονται και διακόπτουν συνεχώς τη ροή, με αχρείαστα φάουλ.
Τέλος, θεωρούμε πως γίνεται άδικη και μερικώς, αυστηρή κριτική για ένα σύνολο παιχτών που τώρα συναρμολογείται, δομείται για δεύτερη φορά από το καλοκαίρι, και όλοι συγκρίνουν την ΑΕΚ με τον Ολυμπιακό. Δηλαδή, έναν οργανισμό ο οποίος έχει τέσσερα χρόνια δουλειάς πίσω του.
Συμπερασματικά, η Ένωση δραστηριοποιείται με το μελισματικό τρόπο. Όπως με τις ερμηνείες των τραγουδιών. Σε αντίθεση με το συλλαβικό. Το κράτημα μίας συλλαβής για παραπάνω από μία νότα. Το χειροκρότημα, την άνοιξη.