Η πρώτη ταινία του Netflix που γυρίστηκε αποκλειστικά στην Ελλάδα είναι γεγονός!!
Εδώ και λίγες μέρες άνοιξε η αυλαία για κοινό η πρώτη παραγωγή του Netflix στην Ελλάδα με τον τίτλο Beckett. Η ταινία είχε ήδη παρουσιαστεί τις πρώτες μέρες του Αυγούστου στο φεστιβάλ του Locarno στην Ελβετία χωρίς να λάβει ιδιαίτερα θετικές κριτικές. Το project αναπτύχθηκε από τον Ferdinando Cito Filomarino σε σενάριο (μαζί με τον Kevin.A.Rice) και σκηνοθεσία, γνωστός στους περισσότερους από την συμμετοχή τους ως σκηνοθέτης στην ταινία Call me by your name. Όσον αφορά το cast, αποτελείται από τους John David Washington (Tenet) στον ρόλο του βασικού πρωταγωνιστή, την Alicia Vikanter (The Danish Girl, Ex Machine) στο ρόλο της April αλλά και τους Boyd Holbrook και Vicky Krieps. Συμμετέχουν επίσης από Ελληνικής πλευράς οι ηθοποιοί Γιώργος Πυρπασσόπουλος, Όμηρος Πουλάκης, Φίλιππος Ιωαννίδης κ.α
Αρκετοί δρόμοι και στενά της Αθήνας (κυρίως Σύνταγμα την Πανεπιστημίου και την Ομόνοια), το μετρό στο Μοναστηράκι, επαρχιακές συνοικίες της κεντρικής και βορειοδυτικής Ελλάδας αλλά και ένα πάρκινγκ μεταξύ Δροσοπούλου και Γαλατσίου αποτελούν τις τοποθεσίες που γυρίστηκε η ταινία.
Όσον αφορά το σενάριο, αρχίζει με το ταξίδι αναψυχής δυο Αμερικάνων στην Ελλάδα, της April και του Beckett. Από την Αθήνα σε μία ευχάριστη περιήγηση στην επαρχία, προσπαθούν να χαλαρώσουν και ταυτόχρονα να επισκεφτούν τουριστικούς-αρχαιολογικούς προορισμούς. Το ταξίδι τους όμως, θα πάρει μια αρνητική ροπή όταν οδικός προς την επιστροφή τους στην Αθήνα θα συμβεί ένα δυσάρεστο και αναπάντεχο γεγονός. Από το σημείο εκείνο ξεκινά ένα άλλο ταξίδι και μία οδύσσεια για τον Beckett-ο οποίος μέσα από ένα σύμπλεγμα γεγονότων που δεν μπορεί να κατανοήσει εξ αρχής, θα βρεθεί κυνηγημένος σε μία επαρχία στη Βορειο-δυτική Ελλάδα. Μέσα από αυτή την σιβυλλική μάχη για επιβίωση θα προσπαθήσει να επιστρέψει στην Αθήνα-πηγαίνοντας στην πρεσβεία, για να βρει απαντήσεις σε ερωτήματα που αναδύονται κατά την πορεία του ταξιδιού.
Αν και εξαιρετική αρχή με όλα εκείνα τα στοιχεία που θα κρατήσουν γραπωμένα τα μάτια γύρω από την οθόνη (έντονη δράση, σκηνοθετικές εναλλαγές, άγριο τοπίο επαρχίας), η ταινία δημιουργεί πάρα πολλά και κενά (και sublot) τα οποία ή δεν δικαιολογεί και επεξηγεί είτε αδιαφορεί. Η αφήγηση πέραν της δράσης η οποία ενισχύει την εικόνα της και αποτελεί το καλύτερο της στοιχείo ως ταινία, αφήνει έξω από αυτή το σενάριο το οποίο μπάζει πιο πολύ και από την άμυνα του Παναθηναϊκού στο ποδόσφαιρο την σεζόν που μας πέρασε. Η μίξη πολιτικού θρίλερ και ενός αινίγματος το οποίο δεν έχει καμία συνοχή ή έστω μικρή με την πορεία των δύο Αμερικάνων τουριστών δημιουργεί προβλήματα αισθητικής συνοχής και διαλύουν την συνολική εικόνα. Επίσης, τα κινηματογραφικά κλισέ περί εθνικιστών στην Ελλάδα και ακτιβιστών κουμμουνιστών δεν μπορούν παρά να δημιουργήσουν μια αρνητική εικόνα και να αποτελέσουν ένα παρωχημένο στοιχείο κινηματογραφικής εκμετάλλευσης (που έχει ξαναειπωθεί πολλάκις) τουλάχιστον για το Ευρωπαϊκό κοινό.
Αν και η ταινία χάνει σε σενάριο και πιθανότατα δεν βγάζει και πολύ νόημα μέσα από την επιφανειακή και κακή αφήγηση, η σκηνοθεσία αλλά και το γεγονός ότι γυρίστηκε στην Ελλάδα, είναι ίσως μια διπλή προτροπή που σε ωθεί να σπαταλήσεις την μία ώρα και πενήντα λεπτά περίπου για να την δεις.
Σε αγαστή συνεργασία με την ιστοσελίδα: popera.gr