Home >> Madman of the village >> Ελληνίδες Ράπερ με τρελά μουσικά μπερεκέτια

Ελληνίδες Ράπερ με τρελά μουσικά μπερεκέτια

Οι γυναίκες Mc αποτελούν για χρόνια κάτι  ξένο και δυσεύρετο στην Ελληνική Ραπ σκηνή. Ωστόσο, την τελευταία δεκαετία η εγχώρια ραπ, δείχνει όλο και πιο φιλική σε ρίμες, θηλυκές.

Η σκηνή κοφτή, είχε αρχίσει να κάνει και εμπορικά βήματα δειλά-δειλά από τέλη των 90s. Ο Ραπ ήχος στην Ελλάδα ήδη από τα νηπιακά του χρόνια έως και τις αρχές της δεκαετίας του 1990, παρουσιάζει έναν αθώο εφηβικό και νεανικό σεξισμό κατά βάση στον λόγο του ήχου που εξάγει: από την Σούζη του Τάκι Τσάν μέχρι και τον σπάταλο σεξισμό περνώντας μετά με μια γέφυρα στα μέσα του 00s από mainstream συγκροτήματα όπως οι Going Through αλλά μέχρι και σήμερα με το αέναο ρεσιτάλ στο ίδιο μήκος κύματος που δίνει η τραπ. Η θέση του έτερου φύλου, σχεδόν ανύπαρκτη, δεν πάταγε σχεδόν καθόλου πάνω στα beats και στίχους που ξεπήδησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Η θέσης της γυναίκας μέχρι και τότε παρέμενε συμπληρωματική, συνοδευτική ή προϊόν στόχευσης και προσωπικών εμπειριών που αναδύονται από στίχους από άντρες ράπερ. Εξαίρεση, η εμφάνιση τους στα decks όπως με την παρουσία της Dj Marina στους «Στίχοιμα» αλλά και της Sadazhina στους Acrive Member.

Η δεκαετία των 00s πιο θερμή, αρχίζει και επεκτείνεται και σπάει τα ταμπού. έτσι και αρχίζει και προκύπτει κάτι νέο, μία πρώτη εισαγωγή στην μουσική βιομηχανία, σε όλο το φάσμα του Hip Hop από γυναίκες Mc.

ΙΝΚΑ

Από τις πρώτες και πιο δυναμικές παρουσίες στην HipHop σκηνή, είναι αυτή της ΙΝΚΑ. Το 2001 ανεπίσημα και το 2004 και επίσημα μέσα από την συμμετοχή της στο Group ΔΣ (Δίχως Συμπόνια), όπως μαρτυρεί η ίδια σε συνέντευξη στον Πάνο Γεωργούλια ξεκινά το μουσικό ταξίδι με το πλοίο της ΡΑΠ. Το 2007 συνεχίζει στους Bong Da City μέχρι και την διάλυση τους το 2013. Έπειτα ακολούθησε solo καριέρα. Η ίδια δηλώνει στην ίδια συνέντευξη για το Vice για τον σπάταλο σεξισμό και τα προβλήματα που συνάντησε απέναντι σε πολλούς/πολλές και τον διάχυτο  χλευασμό άνευ φύλου, σε μία κοινότητα ιδιαίτερα αλλεργική και κατά βάση ποτισμένη με διάχυτο σεξισμό.

Sadahzinia

Η Sadahzinia ή Γιολάντα Τσιαμποκαλού αποτελεί βασικό εκπρόσωπο της low bap σκηνής στην Ελλάδα και ενεργή μουσικό από την δεκαετία του 1990. Η Γιολάντα, απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας (ΕΚΠΑ) υπήρξε η πρώτη γυναίκα που ασχολήθηκε με το ραπ έχοντας επιτυχίες σε ένα ευρύτερο κοινό, ιδιαίτερα μέσα από την συνεργασία της με τον Μιχάλη Μυτακίδη και όντας συμμέτοχος στον χρόνο με το συγκρότημα Active Member από το 2002 και έπειτα, επίσημα. Το «Σαν Δάκρυα» ήταν το πρώτο της επίσημο Track, μέρος του δίσκου «Το μεγάλο κόλπο» που κυκλοφόρησε το 1995 για την Warner από τους Active Member. Ο πρώτος προσωπικός δίσκος έρχεται λίγα χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1998 με τίτλο «Άλλο ένα ψέμα». Ακολουθούν τα άλμπουμ «Ασημένια άκρη» (2000), τα «Χρόνια της Στάχτης» η «Βουή και τα καμώματα», «Petranca»(2006) το “Sharma” το 2010 και η τελευταία της δουλεία το 2016 με τίτλο «Kaprimo».

Ad-Libia

Από την εφηβεία στην φάση, με τον ψευδώνυμο Ad-libia η Φωτεινή, ανήλικη ακόμα συμμετέχει στους «Stedorian» και στον δίσκο «Πέρασμα Vol.1» με πολλές άλλες λοιπές συμμετοχές από συγκροτήματα της Low bap σε αυτόν. Τα τελευταία χρόνια είναι μέλος των Jumping Judas με τον Υοxoy. Στο πλαίσιο/συνεργασία αυτό, το ραπ παντρεύεται δεσμευτικά την electro. Οι ίδιοι κυκλοφορήσαν επίσης το άλμπουμ/Project «ΣΥ=ΠΑ» μέρος πρώτο και δεύτερο.

Τα τελευταία έτη, κυκλοφορεί ακόμα  solo κομμάτια και όχι μεγάλα project όπως το «motherless» σε συνεργασία με τον YoXoY για λογαριασμό της Fulleffekt Team.

Από το νέο αίμα Ελληνίδων Ράπερ και μέρος της τελευταίας φουρνιάς Καλλιτεχνών, ξεχωρίζουν:

Sara

Με δυναμικό στίχο και γρήγορο και εναλλακτικό Flow η Σάρα μεγάλωσε σε μια αιγυπτιακή μουσουλμανική οικογένεια όπως εξιστορεί η ίδια. Ραπάρει και αφηγείται σε δύο γλώσσες (Αραβικά και Ελληνικά). Ένα εκρηκτικό σύνολο στίχων, προωθεί ένα μουσικό φεμινισμό ενάντια στην πατριαρχία, τα ταμπού που αναπαράγει η θρησκεία και τον πολυέξοδο κοινωνικό ρατσισμό.

Το 2017 κυκλοφόρησε τον άλμπουμ «ΑντιΣύλληψη» με την συμμετοχή και άλλων Mc. Τον τελευταίο χρόνο έχει ανεβεί στο Youtube και ένα single track με τίτλο «Να σπάσει η σιωπή».

Daisy Chain

Στίχοι με τρελά πολιτικά μπερεκέτια η ίδια γράφει και ερμηνεύει σχεδόν μια δεκαετία. Η ίδια δραστηριοποιείται τόσο στην ελληνική μουσική ραπ σκηνή αλλά και στο εξωτερικό, με συνεργασίας με Ευρωπαίους/Ευρωπαίες Mc όπως η Lena Stoehrfaktor, ο Refpolk, Acero Moretti, Kronstadt κ.α. Το πρώτο μουσικό της πρότζεκτ κυκλοφόρησε το 2012 με τίτλο: Arma Di Scelta ‎– Όπλο Επιλογής
Έχει συμμετάσχει επίσης στα φεστιβάλ: POLIT-RAP SPECIAL(2016) και ANTIRACUPFESTIVAL(2019).

Mit55t

H Θεώνη ή mit55t όπως είναι το ψευδώνυμο της, είναι μία από τις πιο δημοφιλείς Ελληνίδες ράπερ στο Ελληνικό Youtube. Όπως αφηγείται στον Αλέξη Γαγλία σε συνέντευξη της το 2018 για την HuffingtonPost, η ίδια ξεκίνησε να γράφει από τα 14-15. Ωστόσο αρκετά χρόνια αργότερα και το 2012 με το κομμάτι «ότι κάνεις» στο άλμπουμ του Yonnasis με τίτλο «Με αυτό το στυλ το Funky». Το 2015 μπαίνει δυναμικά στην εγχώρια ραπ με το άλμπουμ «Ήρεμη Δύναμη» με δώδεκα κομμάτια. Έκτοτε κυκλοφορεί αρκετά σόλο κομμάτια όπως το κομμάτι «απόκλιση» το 2018 με αρκετά views.

Πηγή: popera.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *