Home >> Sports >> Στην Κερκίδα: Ολυμπιακός vs ΑΕΚ

Στην Κερκίδα: Ολυμπιακός vs ΑΕΚ

Ανθισμένα πρόσωπα

Η Αιδώς, η οποία εμφανιζόταν σαν Νύμφη, μεταφέρεται στη σημερινή γλώσσα, ως ντροπή. Βέβαια, η προτιμότερη απόδοση θα ήταν η επίγνωση, η συστολή, το μέτρο. Η αναγνώριση των ορίων και ο σεβασμός. Ήταν μια γυναίκα που κρατούσε ένα κλαδί από φοίνικα και είχε αντίπαλο την αλαζονεία. Περιέχει σοφία, σωφροσύνη.

Ο Δίας έδινε τη ζωή. Η Ήρα την εξατομίκευση των ψυχών σε κάθε σώμα. Για να επιτευχθεί η απόλυτη αρμονία της φύσης και της ηθικής χρειαζόταν εσωτερική ανταγωνιστικότητα. Απαιτείτο συνεχής αναζήτηση και κατάκτηση. Ο αγώνας της τήρησης των διδαγμάτων, με συνέπεια. Η διχόνοια και ο φθόνος, η ζήλια έφερναν τη φθορά. Κατατρώει τα σπλάχνα της ψυχής.

Σημειώσεις και σχόλια κατά τη διάρκεια ή μετά τον αγώνα στο Γεώργιος Καραϊσκάκης.

26/10/2025, 21:00, τελικό αποτέλεσμα: 2-0

Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ έψαχνε το βάλσαμο για τις πληγές της Βαρκελώνης συν τις επιλογές που θα απέκρυπταν το μεγάλο ξόδεμα δυνάμεων ενός αγώνα Τσάμπιονς Λιγκ, μαζί με τις απουσίες των Τσικίνιο και Ορτέγκα. Εικάζουμε πως κάπως έτσι, αναλύοντας πως η ΑΕΚ δεν έχει καθαρό αμυντικό χαφ μπροστά από το κεντρικό αμυντικό δίδυμο, έβαλε σε αυτόν το χώρο τον Ταρέμι. Με διπλό ρόλο. Να υποστηρίξει το παιχνίδι ψηλά, κατεβάζοντας τις μακρινές μπαλιές για επιθέσεις κοντά στην αντίπαλη περιοχή και για να καλύψει τα πατήματα, μέσα στο “κουτί” του Πορτογάλου μέσου. Ο Ιρανός τα έκανε όλα και, επιπλέον, σκόραρε κιόλας!

Ο Νίκολιτς, γεμίζοντας τον άξονα με πολλούς ποδοσφαιριστές, αποφάσισε ή οι συνθήκες του αγώνα τον οδήγησαν, στο να αφήσει τη μπάλα στους γηπεδούχους. Έψαχναν τον Γιόβιτς με μακρινές μπαλιές. Ο Σέρβος δεν τα πήγε καλά στον συγκεκριμένο τομέα αλλά όταν δέχθηκε σωστές πάσες, ήταν δύσκολο να αντιμετωπιστεί, εξαιτίας και της σωματικής του διάπλασης, εκτός από την αντίληψη του ως προς τα μέτρα δράσης. Για τον Ολυμπιακό ήταν, περίπου, μονόδρομος να αναπτύξει τις επιθέσεις του από τις πλαϊνές γραμμές. Με μέτριας έντασης πίεση, οι πρωταθλητές κέρδιζαν τις μονομαχίες σε αέρα και χορτάρι και οι φιλοξενούμενοι επαναπαύτηκαν σε έναν παθητικό ρόλο. Το 1-0 του ημιχρόνου και το τελικό 2-0 είναι αντικατοπτρισμός της εικόνας της αναμέτρησης όπου ο έλεγχος και η διαχείριση ήταν προαπαιτούμενα για να μην υπάρξουν αναταράξεις. Σέντρες ακριβείας στην καρδιά, στο ύψος του πέναλτι, από Κοστίνια και Μπρούνο, για τους δύο επικίνδυνους επιθετικούς. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Ένωση έκανε την πρώτη της τελική στο στόχο στις καθυστερήσεις με τον Γκατσίνοβιτς…

Οι δηλώσεις του Νίκολιτς στην  πρώτη, σύντομη, συνέντευξη με τη λήξη μάς έφερε πίσω, στα φοιτητικά έδρανα. Η επιστήμη έχει τρία προαπαιτούμενα: Ό,τι βλέπουμε και είναι ορατό, δεν είναι το αντικείμενο μας αλλά είναι επιφαινόμενο. Άρα, κάτι είναι πίσω από όσα αντιλαμβανόμαστε και πρέπει να το αναζητήσουμε. Το δεύτερο αφορά τις αόρατες σχέσεις. Αυτές οι σχέσεις είναι αναγκαίες, επομένως, είναι αρχές. Ο λόγος ύπαρξης των παραγόντων είναι η ανάδειξη των ασυνείδητων δομών μέσω της γνώσης και της διάχυσης. Παύουμε να είμαστε φορείς ιστορίας, αναπαράγοντας τις αιτίες που μας δημιούργησαν και ξεκινούμε να διαμορφώνουμε το ιστορικό γίγνεσθαι του καιρού μας.

Στα επιμέρους

Επειδή έχουμε καιρό να ασχοληθούμε με τα της ομάδας, κρίνοντας εκ των υστέρων, όμως με πρότερη πεποίθηση όσων θα σημειώσουμε, φρονούμε πως σε απαιτητικούς αγώνες Τσάμπιονς Λιγκ όπου το τακτικό και τεχνικό επίπεδο των αντιπάλων είναι σε ανώτατο σημείο, απαιτείται σκληράδα. Ο Ολυμπιακός ήταν και παραμένει ανταγωνιστικός, δεδομένου ότι δεν περιορίζεται στο δικό του αμυντικό τρίτο, δεν χάνει, κατά κράτος, τις διεκδικούμενες μονομαχίες και δεν υπολείπεται σε τρεξίματα και φυσικές αντοχές. Ωστόσο, εξαιτίας της εκπαίδευσης, όπως υπονοήσαμε προηγουμένως, οι σύλλογοι, είτε είναι η Άρσεναλ είτε η Μπαρτσελόνα, δεν θα κάνουν εύκολο λάθος. Το θάρρος είναι καλό και θεμιτό αλλά μόλις σπάσει το πρώτο μπλοκ, τότε, με την άμυνα στο ύψος της μεσαίας γραμμής, δημιουργούνται μεγάλα κενά τα οποία είναι βολικές προϋποθέσεις για ταλαντούχους και άρτια εξοπλισμένους ποδοσφαιριστές. Χωρίς να κουνάμε το δάχτυλο και ούτε να κάνουμε υποδείξεις, θεωρούμε ότι ένας επιπλέον χαφ, είναι απαραίτητος για την ετοιμότητα παρόμοιων καταστάσεων. Επιπρόσθετα, οι ασθενείς κρίκοι της άμυνας, ιδίως στα πλάγια, είναι προφανείς στόχοι και στις συζητήσεις εσωτερικής κατανάλωσης, τα θύματα των αναθεμάτων και των κραυγών.

Συμπέρασμα

Ο Μεντιλίμπαρ, μέχρι στιγμής, δυσκολεύεται να εντάξει τους ποδοσφαιριστές που αποκτήθηκαν το καλοκαίρι. Τώρα, ενδεχομένως, να μην τους εμπιστεύεται ή να μη θεωρεί ότι είναι στο επιθυμητό στάδιο προσαρμογής σε όσα ζητάει και απαιτεί, σύμφωνα με το αγωνιστικό του σχέδιο. Ίσως, πάλι, να έκαναν επιλογές λες και έφτιαχναν αποστολή για κατασκήνωση και φαίνεται ότι όσο ανεβαίνει ο ανταγωνισμός τόσο εκτίθενται κινήσεις, κατά την παρούσα εποχή. Ο Κάρμο αναχώρησε για την Οβιέδο και αντ αυτού, βάσει δυνητικών προσόντων, ήρθε ο Μάνσα. Δηλαδή, ένας Βραζιλιάνος ο οποίος είχε 14 αγώνες σε επαγγελματικό επίπεδο, με τη Φορταλέζα! Όταν, ο Ρέτσος απουσιάζει, τότε όλα γίνονται πιο περίεργα και περίπλοκα.

“Ανοίγουν τα παράθυρα
κι όσοι μένουν χαιρετούν αυτούς που φεύγουν
και φεύγουν όλοι.
Γέμισαν οι πόλεις τύμπανα και σημαίες.
Ορθή η αυγή σημαιοστολίζει τα όνειρά μας
κι η Ελλάδα λάμπει μες στα φώτα των ονείρων μας .
Ο ήλιος πλυμένος
με το καθάριο πρόσωπο στραμμένο στον άνθρωπο,
χαιρετάει τους δρόμους που τραβούν στη μάχη.
Αυτοκίνητα περνούν γεμάτα πλήθος.
Αποχαιρετιούνται στις πόρτες και γελάνε
ύστερα ακούγονται τ’ άρβυλα στην άσφαλτο,
το μεγάλο τραγούδι των αντρίκιων βημάτων
που μακραίνει και σβήνει στο βάθος του δρόμου,
ως το βραδινό σταθμό με τα χαμηλωμένα φώτα.
Εκεί τα τρένα περιμένουνε
σφυρίζουν για λίγο έξω από την πόλη,
ακούγονται οι αποχαιρετιστήριοι πυροβολισμοί
κι ύστερα όλα σωπαίνουν και περιμένουν.
Διαβάζουμε τα τελευταία παραρτήματα:
Νικούμε. Νικούμε.
Πάντα νικάει το δίκιο!
Μια μέρα θα νικήσει ο άνθρωπος.
Μια μέρα η λευτεριά θα νικήσει τον πόλεμο.
Μια μέρα θα νικήσουμε για πάντα.”

Αθήνα, Νοέμβριος 1940, Γιάννης Ρίτσος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *