Το κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα το Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» φιλοξενεί το Γιώργο Νταλάρα για να παρουσιάσει μαζί με την Ασπασία Στρατηγού, τις Θαλασσογραφίες του Μάνου Λοΐζου, τιμώντας τα 40 χρόνια απουσίας του δημιουργού, στις 4 του Μάη. Δηλαδή, απόψε.
Παράλληλα, στις 21.30 ο Ολυμπιακός υποδέχεται, στον πέμπτο και τελευταίο αγώνα για την προημιτελική φάση της Ευρωλίγκας, τη Μονακό στο Φάληρο και το στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Αν τίποτε από τα δύο δεν σας παρακινεί για να αφιερώσετε δύο ώρες από το χρόνο σας, ίσως, αναγκαστείτε να δείτε το δεύτερο παιχνίδι ανάμεσα στη Ρεάλ Μαδρίτης και τη Μάντσεστερ Σίτι. Τον ημιτελικό που θα συμπληρώσει το ζευγάρι του τελικού των Παρισίων, με το αποτέλεσμα της πρώτης αναμέτρησης (4-3) να δίνει ισχνό προβάδισμα στην αγγλική ομάδα.
Αναμφίβολα, όλα τα φώτα πέφτουν στην αξιοθαύμαστη συνέπεια του Καρίμ Μπενζεμά. Ο Γάλλος επιθετικός τα τελευταία τρία χρόνια πραγματοποιεί αξιοζήλευτες χρονιές με πλούσια συνεισφορά στο να διατηρήσει η Ρεάλ, την αίγλη της. Κατάφερε, να κάνει ένα άλμα πιο γρήγορο απ’τη φθορά του. Η καστιγιάνικη ομάδα θυμίζει το ληστή με τις γλαδιόλες. Τον ευαίσθητο ληστή. Το συμπαθές σύνολο της φάκας με δόλωμα την ηδονή.
Από την άλλη η ομάδα του Γκουαρδιόλα, μοιάζει σαν το κάλλος, εντός τεσσάρων γραμμών. Με προδιαγραφές άλλου τύπου. Σαφής υπενθύμιση πως ο πολιτισμός δεν πρέπει να χτίζεται με τα όπλα αλλά με το αίμα του πνεύματος. Ελευθερία είναι να αναστέλλεις τις αναστολές σου. Με αυτό τον κανόνα, ο Πεπ αποφάσισε, από πέρυσι, εν μέσω πανδημικών ημερολογιακών πιέσεων, να ρίξει το ρυθμό, να ελαχιστοποιήσει τις απειλές που θα δέχονταν οι Πολίτες στην περιοχή τους και με τον τρόπο αυτό, να ελέγχει πλήρως, τα παιχνίδια. Για να συγκινήσεις το κοινό πρέπει να υπερβείς τα εμπόδια. Για να το πράξεις, οφείλεις να καταλάβεις πως υπάρχουν, τα τελευταία, και βρίσκονται πέρα από τα πρόσκαιρα των καταναλωτικών αξιών και ποιοτήτων. Η έκφραση της προσωπικής ανάγκης στο στερέωμα ενώπιον του ποδοσφαιρικού πλανήτη. Οι θεατές είναι ένα εργαλείο της αντίληψης και της συνείδησης του γεγονότος σε μια εικονοπλαστική απεικόνιση των δεδομένων. Βέβαια, η κυνικότερη προσέγγιση αναφέρει πως το ζητούμενο της ζωής είναι η επιτυχία και η επίτευξη των στόχων. Το ανθοδοχείο της καλής σκέψης, όπως μια τριτοβάθμια μαθηματική εξίσωση η οποία αποκλείει την αποστήθιση. Κρύβεται η πρώτη αρχή. Πως κάθε πρόβλημα έχει μια λύση με την απαιτούμενη ακρίβεια και την αποφυγή της γενικότητας, γνώρισμα της τωρινής, κοινωνικής συμπεριφοράς.
Το ποδόσφαιρο είναι η φωτογραφία της λειτουργίας της κοινωνίας. Είναι η δομή και ο θίασος της οργανωμένης δράσης. Το ταλέντο είναι κάτι μη μετρήσιμο και αποσπά την προσοχή. Το ταλέντο σε κάνει να ξεχωρίσεις. Έπειτα, σε διαλέγει η δουλειά. Κυριαρχεί η πνευματική και σωματική οξυδέρκεια. Το ποδόσφαιρο, με τα επιστημονικά κριτήρια είναι προεκτάσεις της υλικής οικονομικοκοινωνικής πραγματικότητας αλλά και της κίνησης καλών μονάδων με το πνεύμα του συλλόγου, στο χορτάρι. Εικάζουμε ότι δεν θα διαφωνούσε ούτε ο Ίβιτσα Όσιμ (6/5/1941-1/5/2022).
Οι πρωταθλητές Ισπανίας γνωρίζουν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να κρατήσουν τη Σίτι χωρίς γκολ στη Μαδρίτη. Επομένως, το ζήτημα είναι κατά πόσο θα είναι περισσότερο απειλητικοί για να φτιάξουν καλές ευκαιρίες, εντός περιοχής, δεδομένου ότι είναι απίθανο να τους φτάσουν, μονάχα, τα άψογα χτυπήματα μπάλας του Μπενζεμά ή το ρίσκο ότι το σκορ θα ανοίξει με το διαιτητή να τη στήνει αρκετές φορές στη βούλα του πέναλτι. Αν υπήρχε θεία εύνοια της Ρεάλ, θα της έδινε την πρόκριση με την Τσέλσι πέρυσι (1-1, 0-2) και τον Άγιαξ το 2018/19 (2-1, 1-4), επομένως, ας αφήσουμε στην άκρη τη μεταφυσική.
Τούτο το σπίτι, παρ όλους τους νεκρούς του,δεν εννοεί να πεθάνει.
Επιμένει να ζει με τους νεκρούς του
να ζει απ’ τους νεκρούς του
να ζει απ’ τη βεβαιότητα του θανάτου του
και να νοικοκυρεύει ακόμη τους νεκρούς του
σ’ ετοιμόρροπα κρεβάτια και ράφια.Απόσπασμα από τη Σονάτα του Σεληνόφωτος του Γιάννη Ρίτσου
Η Ρεάλ τόσο στο Λονδίνο με την Τσέλσι όσο και στον επαναληπτικό με την Παρί στην ισπανική πρωτεύουσα, βρήκε φάσεις στην αντεπίθεση με σηκώματα της μπάλας από τους κεντρικούς μέσους προς το Βινίσιους, ο οποίος συνεργάζεται με το Μπενζεμά έξω αριστερά, ακουμπά τη μπάλα και περιμένει το Γάλλο να πατήσει τα καρέ του αντιπάλου για να τον βρει.
Με άλλα λόγια ο κεντρικός δρόμος στην αναζήτηση της αλήθειας για τον Αντσελότι είναι να περνάει η μπάλα στο Βινίσιους είτε με συνεργασίες των δύο είτε με κάθετη μακρινή πάσα από το κέντρο, και αφού πηγαίνει ο Μπενζεμά στο πλάι τη στιγμή που θα δώσει τη μπάλα στο Βινίσιους, θα κόψει κατευθείαν μέσα στην περιοχή και εκεί θα υποδεχθεί τη μπάλα με πρόσωπο στο τέρμα.
Χωρίς τον Κανσέλο και το Γουόκερ, η είσοδος του Φερναντίνιο έκανε τα νερά να φουσκώσουν. Οι ομάδες της πρώτης κλάσης, όπου βρουν αδυναμία, μεταφέρουν το κέντρο βάρους στο συγκεκριμένο πεδίο και εξαπολύουν διαρκείς επελάσεις. Επίσης, η Σίτι, σκόπιμα άφησε το κύπελλο Αγγλίας, χωρίς να το διεκδικήσει, για να αφοσιωθεί στις επόμενες δύο διοργανώσεις που έχει μπροστά της. Τους δύο σημαντικούς στόχους. Τσάμπιονς Λιγκ και πρωτάθλημα. Το Έτιχαντ στις 27/4/2022, έδωσε γκολ και τελικές πάσες σε Ντε Μπρόινε, Μπερνάντο Σίλβα, Ζεσούς και Φοντέν. Το τέλειο δημιουργικά και εκτελεστικά παιγνίδι. Το τέντωμα της άμυνας της Ρεάλ, τα κάθετα τρεξίματα και τα γκολ με μία επαφή. Το πόσο καλή είναι η τωρινή έκδοση της Σίτι το υπενθυμίζει η πρόσφατη ιστορία. Το αντάμωμα των δύο, σε ημιτελικό Τσάμπιονς Λιγκ με Πελεγκρίνι στο πάγκο είχε σύνολο μίας εκδήλωσης επίθεσης και αυτής με μακρινό σουτ του Τουρέ στο Μπερναμπέου.
Όμως την αποκαρδίωση από τη γενική ασυνεννοησία για τον Ιταλό προπονητή λύνει ο επιθετικός κορυφής. Ο Μπενζεμά λειτουργεί σαν το σπαθί της άνοιξης κόβει σε χίλια κομμάτια τις αντίπαλες άμυνες. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα xGoals έχει βρεθεί σε τελικές για πέντε γκολ αλλά έχει πετύχει 14! Αναδύθηκε από τις στάχτες του.