Αρχικά, ο στόχος για τη σημερινή ημέρα της στήλης ήταν να παρουσιάσει μία ανάλυση για τον αγώνα της ερχόμενης Τρίτης μεταξύ του Ολυμπιακού και της Μπάγερν του Μονάχου. Ωστόσο, οι εξελίξεις προλαβαίνουν τα προκαθορισμένα σχέδια.
Οι αφορμές το προηγούμενο διάστημα πολλές. Θεωρούσαμε ότι δεν έπρεπε να ασχοληθούμε και να λερώσουμε τη σκέψη μας. Άλλωστε, από αυτή τη γωνιά θέλουμε να γράφουμε για το παιγνίδι και το πώς αυτό μπορεί να μας διευρύνει τον τρόπο που παρακολουθούμε τον αθλητισμό. Ωστόσο, σήμερα ο βόθρος υπερχείλισε και τα βοθρολύματα ήρθαν πάλι στην επιφάνεια. Η απόλυση του Αλέξη Σπυρόπουλου από τον ΟΤΕ ΤV επειδή τόλμησε να σχολιάσει τη συνέντευξη του Γκορντον Σίλντεφελντ στο μέσο Sdna.gr,αποτελεί μία ακόμη ένδειξη της κατρακύλας στην εποχή της εξαθλίωσης και των μνημονίων, της ελευθεροτυπίας. Συγκεκριμένα, από την 99η θέση στην ετήσια κατάταξη της οργάνωσης Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα, φτάσαμε φέτος στην 91η θέση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αρκετές μοναρχίες και χώρες που μόλις βγήκαν από εμφύλιες συγκρούσεις απολαμβάνουν υψηλότερα επίπεδα ελευθεροτυπίας από την Ελλάδα. Η μεγάλη «ανατροπή» στην κατάταξη σε σχέση με το 2014 είναι ότι ξεπεράσαμε την Γκαμπόν, το Μπουτάν και το Ισραήλ – γεγονός όχι και τόσο δύσκολο αφού πέρυσι το Ισραήλ ήταν η χώρα που σκότωσε τους περισσότερους δημοσιογράφους σε όλο τον κόσμο. Σε αρκετά καλύτερη κατάσταση σε σχέση με την Ελλάδα παραμένει το Κιργιστάν, μια χώρα η οποία μέχρι πρόσφατα δεν είχε ιδιαίτερους ενδοιασμούς να… πολυβολεί τους διαδηλωτές, όπως συνέβη στις μεγάλες αντικυβερνητικές διαδηλώσεις του 2005, όπου σκοτώθηκαν εκατοντάδες άτομα και θάφτηκαν σε ομαδικούς τάφους. Το επίμαχο κείμενο το θέτουμε στη διάθεσή σας: http://www.sdna.gr/podosfairo/superleague/article/112501/meses-akres-o-silntenfelnt-apedose-tin-pragmatikotita.
Οφείλουμε να πάρουμε θέση και θα το πράξουμε μέσα από την εξιστόρηση ορισμένων γεγονότων.Όλα ξεκίνησαν από τον τελικό με τον Αστέρα Τρίπολης στο Ο.Α.Κ.Α το Μάιο του 2013. Ο Αλέξης, όπως συνηθίζουμε να τον προσφωνούμε, σχολίασε το χέρι του Μανιάτη και την καταφανέστατη αδικία υπέρ του Ολυμπιακού, γεγονός που και οι φίλαθλοι των Πειραιωτών συμμερίστηκαν καθώς αποχώρησαν από το γήπεδο πριν γίνει η απονομή του τροπαίου. Έπειτα, ακολούθησε η αναμέτρηση με το Φωστήρα πάλι για το Κύπελλο και η διάθεση του σχολιαστή για σαρκασμό στις φάσεις εκείνες,στις οποίες καταφανώς, ευνοήθηκε ο Ολυμπιακός. Αυτό ενόχλησε τις διοικητικές κεφαλές της ερυθρόλευκης ομάδας με αποτέλεσμα, το τεχνικό επιτελείο της ομάδας να μην κάνει δηλώσεις στη συνδρομητική τηλεόραση του ΟΤΕ και ουσιαστικά να απαιτήσει ακόμη και ο τελικός της διοργάνωσης να έχει σχολιασμό από έτερο δημοσιογράφο και όχι από τον κατά τεκμήριο καλύτερο εν Ελλάδι.
Επί προσωπικού
Ο ποδοσφαιρικός Ολυμπιακός τα τελευταία χρόνια συνεχώς εκφυλίζεται. Μετατρέπεται σε μία ομάδα,η οποία κάθε καλοκαίρι αλλάζει 15-18 ποδοσφαιριστές, χωρίς αγωνιστική,ξεκάθαρη, προσέγγιση για το ποιο είδος ποδοσφαίρου θέλει να υπηρετήσει, με αποτέλεσμα οι στόχοι της ομάδας να είναι κάθε χρόνο οι ίδιοι. Δηλαδή, η φανατισμένη ταύτιση με την κατάκτηση του Πρωταθλήματος και του Κυπέλλου και μία,αόριστη, πάντοτε, ως ιδανικό, χωρίς στοχοπροσήλωση, πορεία στα Κύπελλα Ευρώπης. Η ομάδα του μεγαλύτερου λιμανιού στην παρτίδα μας, αλλάζει, βιαίως, τα χαρακτηριστικά της. Από διηγήσεις παλαιότερων, είχαμε καταλήξει πως η ομάδα είχε ως βάση της, τα λαϊκά στρώματα του Πειραιά,του Κερατσινίου,της Νίκαιας,του Περάματος και της Δραπετσώνας, την τελευταία πενταετία έχει μετατραπεί σε θύλακα της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης, μέσω των συνδέσμων,οι οποίοι πριμοδοτούνται σε μεγάλο ποσοστό,ποικιλοτρόπως, από τη διοίκησης της ομάδας. Θα επανέλθουμε εντός επόμενων ημερών,αναλυτικά, με στοιχεία. Η ομάδα, κατάντησε να προσδιορίζεται ο σχεδιασμός της από τις διαθέσεις ενός διεθνή μάνατζερ. Όταν προσλαμβάνεις μπράβους και λοιπά σκυλιά της νύχτας για να τραμπουκίσεις τους παίχτες της αντίπαλης ομάδας πριν από ένα μεγάλο αγώνα, δείχνεις μία τάση για του πού κινείται η ομάδα. Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι ο Ολυμπιακός τιμωρήθηκε στον αγώνα με την Άντερλεχτ από την πειθαρχική επιτροπή της Uefa για: “Ο Ολυμπιακός τιμωρείται από την UEFA λόγω των ρατσιστικών συνθημάτων των οπαδών του, των καπνογόνων και των πυροτεχνημάτων, αλλά και για την χρήση λέιζερ. Θα υπάρξει μερική τιμωρία του γηπέδου της ελληνικής ομάδας – το χαμηλότερο τμήμα των κερκίδων στη βόρεια πλευρά- για το επόμενο εντός έδρας παιχνίδι της ομάδας. Επίσης, θα επιβληθεί πρόστιμο 30.000 ευρώ.
Ο αγώνας ενάντια στον ρατσισμό είναι μέσα στις υψηλότερες προτεραιότητες της UEFA. Το ευρωπαϊκό διοικητικό σώμα έχει μηδενική ανοχή ως προς τον ρατσισμό και τις φυλετικές διακρίσεις τόσο στο γήπεδο, όσο και τις κερκίδες. Όλες οι εκδοχές των ρατσιστικών συμπεριφορών τιμωρούνται κατηγορηματικά. Σύμφωνα με τους νέους πειθαρχικούς κανονισμούς της UEFA, που ψηφίστηκαν την 1η του Ιουνίου, ο αγώνας ενάντια στον ρατσισμό έχει ανανεωθεί και η καταπολέμησή του έχει ανέβει ακόμα ένα επίπεδο ψηλότερα, κάτι που οδηγεί σε ακόμα περισσότερες τιμωρίες που θα καταδικάσουν τέτοιες συμπεριφορές”.
Όταν ακόμη βρισκόταν στο δυναμικό του Mega Channel, ο Aλέξης Σπυρόπυλος και περιέγραφε ως επί το πλείστον αγώνες σε μαγνητοσκόπηση του Champions League, μας κίνησε την περιέργεια στα παιδικοεφηβικά μας χρόνια, αυτή η αλλεγκρία και τα χρώματα στη φωνή του, μας κίνησαν το ενδιαφέρον. Η γνώση του για το άθλημα και παράλληλα το γεγονός πως δεν έβλεπε ότι όλοι οι παίχτες έκαναν καλό παιγνίδι,αντιθέτως,μάλιστα, ασκούσε και ασκεί έντονη κριτική, μας έκανε να τον εμπιστευτούμε. Αλήθεια, η διοίκηση των ΟTEsports πού πρέπει να δίνουν λογαριασμό και να απολογούνται, για να χρησιμοποιήσουμε και την αγοραία έκφραση; Στους συνδρομητές τους ή στις διοικήσεις των ομάδων, οι οποίες προσπαθούν να υποβιβάσουν τη δημοσιογραφία στα επίπεδα Γαύρου, Πράσινης,Πρωταθλητή,Δημοκρατίας,Kontra News και Espresso, Kομιστή,Ακρόπολης και λοιπών, απολύτως, μη δημοκρατικών δυνάμεων; Φανταζόμαστε ότι η διοίκηση των αθλητικών καναλιών Ote sport δεν αντιλήφθηκαν πως έστω και μία μικρή μάζα,γιατί ως τέτοια την υπολογίζουν, ανθρώπων επέλεξε να ακολουθήσει τη νέα συνδρομιτική πλατφόρμα μόνο και μόνο για την ποιότητα των ανθρώπων που την απαρτίζουν και όπως και να το κάνουμε είναι στη βιτρίνα του προ’ι’όντος που εκθέτουν.
Τέλος, εδώ.