Η Αμερικανική πολυεθνική εταιρεία Amazon ετοιμάζεται να μπει δυναμικά σε έναν ακόμα κλάδο του εμπορίου, αφού ξεκίνησε η λειτουργία του ηλεκτρονικού της φαρμακείου, που δίνει στους κατοίκους των ΗΠΑ τη δυνατότητα να παραγγέλνουν τα φάρμακά τους και αυτά να παραδίδονται στην πόρτα του σπιτιού τους. Αυτό φυσικά ήταν μια μελετημένη κίνηση, αφού από το 2018 ο τεχνολογικός αυτός κολοσσός είχε εξαγοράσει την PillPack έναντι 750 εκατομμυρίων δολαρίων και άρχισε να δουλεύει πάνω σε αυτό το εγχείρημα. Με το λανσάρισμα του online φαρμακείου στις 17 Νοεμβρίου, η πώληση φαρμάκων έγινε εφικτή μέσω της ιστοσελίδας pharmacy.amazon.com, αλλά και της εφαρμογής για κινητά (παρέχοντας και ορισμένα προνόμια στα μέλη του Amazon Prime). Όπως τόνισε η εταιρεία, μεταξύ άλλων, θα δίνεται και η δυνατότητα στους πελάτες να ελέγχουν αν είναι οικονομικότερη η αγορά των φαρμάκων μέσω της ασφάλειάς τους ή μέσω των ειδικών εκπτώσεων που θα παρέχονται. Σύμφωνα με το Joint Economic Committee των Ηνωμένων Πολιτειών, στη χώρα δαπανώνται 500 δισ. δολάρια ετησίως για την αγορά συνταγογραφούμενων φαρμάκων, που αντιστοιχεί στην υψηλότερη κατά κεφαλή δαπάνη παγκοσμίως. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι οι άμεσοι ανταγωνιστές της Amazon, όπως οι Walmart, Target και Costco έχουν ήδη μια δυναμική παρουσία σε αυτόν τον κλάδο.
Η πανδημία του COVID-19 έδωσε μια τεράστια ώθηση στις πωλήσεις των ειδών παντοπωλείου της εταιρείας και είναι πολύ πιθανό να γίνει το ίδιο και για αυτή τη νέα κατηγορία αγαθών. Για να καλύψει τον μεγάλο όγκο παραγγελιών που προέκυψαν από το πρώτο τρίμηνο του 2020, προχώρησε στην πρόσληψη 175000 υπαλλήλων. Η γρήγορη κινητοποίηση απέδωσε, αφού σε αυτό το διάστημα παρουσιάστηκαν έσοδα αυξημένα κατά 26% σε σχέση με το 2019. Σε πρώτη φάση, αναμένεται να δοθεί έμφαση στην εξυπηρέτηση των Αμερικανών που έχουν χρόνιες παθήσεις και χρειάζονται πολλά και διαφορετικά φάρμακα καθημερινά. Επιπλέον, οι ασθενείς που θέλουν να αγοράσουν φάρμακα με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να ζητήσουν από τον γιατρό τους να στείλει την ανάλογη συνταγή στην Amazon (όπως θα γινόταν για οποιοδήποτε φαρμακείο). Στα 25 χρόνια λειτουργίας της, η εταιρεία έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών για την αγορά ποικίλων προϊόντων, από βιβλία και smartphones μέχρι ρούχα και φρέσκα λαχανικά. Ίσως όμως αυτό το νέο της εγχείρημα να αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει. Αξίζει να αναφερθεί ότι τον Ιούλιο του 2019, είχε προκύψει πρόβλημα με ψεύτικα συμπληρώματα διατροφής που είχαν πωληθεί μέσω της πλατφόρμας της από τρίτους, ενώ το ίδιο έχει συμβεί και με αγαθά όπως καλώδια φόρτισης κινητών και ποδοσφαιρικές φανέλες.
Βέβαια, το γεγονός ότι η νέα αυτή υπηρεσία ‘’γεννήθηκε’’ εν μέσω πανδημίας, ίσως βοηθήσει στην πιο γρήγορη υιοθέτηση και εδραίωσή της στην αγορά, αφού δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που θέλουν να αποφύγουν την επίσκεψη και την αναμονή σε φαρμακεία. Αυτό είναι απόλυτα λογικό, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι στις ΗΠΑ έχουν καταγραφεί τα περισσότερα κρούσματα COVID-19 και οι περισσότεροι θάνατοι λόγω του ιού παγκοσμίως. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Amazon, ξεκινώντας το 1995 ως ένα διαδικτυακό βιβλιοπωλείο, ώθησε και άλλες παρεμφερείς επιχειρήσεις στην ίδια μορφή λειτουργίας. Οπότε, ειδικά αν αυτή η νέα της κίνηση είναι επιτυχημένη, δεν αποκλείεται να στραφούν όλο και περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου στις online πωλήσεις φαρμάκων (προκειμένου να επιβιώσουν). Η εταιρεία είναι αποδεδειγμένα πολύ ικανή στον τομέα των logistics και με το δίκτυο αποθηκών που έχει αναπτύξει, η είσοδός της σε αυτόν τον χώρο φαίνεται απόλυτα λογική. Σύμφωνα με το Γαλλικό δίκτυο BFMTV, ο κύκλος εργασιών των online φαρμακείων αναμένεται να αυξηθεί σε παγκόσμια κλίμακα κατά 20% έως το 2025, γεγονός που ‘’μεταφράζεται’’ σε 131 δισ. δολάρια. Όπως πάντα, ο Jeff Bezos (διευθύνων σύμβουλος της Amazon), κοιτάζει το μέλλον και με την τεράστια δύναμη που έχει αποκτήσει, ενδέχεται να το διαμορφώνει κιόλας. Δεν είναι καθόλου παράλογο να πούμε ότι η εταιρεία αυτή αποτελεί ένα σημαντικότατο εθνικό περιουσιακό στοιχείο των ΗΠΑ.