Όψεις πολιτισμών
Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι είχαν παρατακτική σκέψη. Πολλοί θεοί και ζώα με ιδιότητες από την καθημερινή ζωή. Με διαφορετικό φωνητικό σύστημα, πολυμέρεια και πολυπρόσωπη διαδικασία της θρησκείας και των τελετουργικών τους. Οι αρχαίοι Έλληνες αντί αυτών, συνέθεσαν έννοιες. Εκτός από τα πολλά πράγματα, το ένα δίπλα στο άλλο, έκαναν και αφαιρέσεις. Ταυτόχρονα, όταν μιλούσαν απευθυνόταν σε τέσσερα επίπεδα. Το πραγματογνωστικό (σχέσεις, πραγματικότητα), το αλληγορικό, το μεταφορικό και το συμβολικό. Ο λόγος ήταν πολυδιάστατος. Ο κόσμος εκλαμβανόταν, μαζί με τα φαινόμενα και τις καταστάσεις του, ως μεταμορφώσεις της ύλης και παράλληλα, μέσω των νοητικών αφαιρέσεων, έφταναν σε προσωποποιήσεις. Ήρθαν σε επαφή με ιδιότητες του σύμπαντος που παρήγαγαν νέες μορφές στις βαθμίδες της πραγματικότητας. Ωστόσο η μία μορφή μυστηρίων και ανάπτυξης του πολιτισμού, ακόμα και μυστικισμού, ξεκινά από τη λεκάνη της Μεσογείου και κυρίως από την Αίγυπτο. Υποθέτουμε ότι το διαγωνισμό της Γιουροβίζιον λίγο τον απασχολούν γλωσσολογικά ζητήματα προέλευσης τέτοιας φύσης. Την εποχή της εικόνας επιστρέφουμε σε σπουδαίες λαρυγγικές δεξιότητες!
Ίσως μία από τις διασημότερες μελωδίες του εικοστού αιώνα και η τρανή απόδειξη ότι άλλος παίρνει την πρωτιά και άλλος τη δόξα! Ο Ντομένικο Μοντούνιο με επιτυχία σε Ευρώπη και Αμερική και δύο βραβεία Γκράμι το 1959. Τρίτος διαγωνισμός της Γιουροβίζιον, πίσω στο 1958. Νικήτρια η Γαλλία.
Από το 1961 η επόμενη επιλογή όταν ο διαγωνισμός έλαβε χώρα στις Κάννες. Νικήτρια της διοργάνωση η χώρα του Λουξεμβούργου. Στην 15η θέση από τις 16 συμμετέχουσες, εντοπίζουμε την τσιγγάνα καρδιά του Τζίμη Μακούλη. Εκπροσώπησε την Αυστρία και είχε μεγάλη επιτυχία στις γερμανόφωνες χώρες της κεντρικής Ευρώπης.
Το 1963 στο Λονδίνο, με διοργανώτρια χώρα τη Βρετανία, νικήτρια ήταν η Γαλλία. Πιο χαμηλά στην κατάταξη βρέθηκε η Νάνα Μούσχουρη εκπροσωπώντας το Λουξεμβούργο!
Το 1964 στην Κοπεγχάγη το Ηνωμένο Βασίλειο έστειλε βαρύ πυροβολικό. Τον Φρανκ Σινάτρα της Βρετανίας. Τον Ματ Μονρό! Κατετάγη δεύτερος. Νικήτρια ήταν η Ιταλία.
Το 1965 στη Νάπολη την πρώτη θέση κατακτά το Λουξεμβούργο με υπογραφή του Σερζ Γκενσμπούρ. Το γιεγιεδάκι της εποχής, μια δεκαεπτάχρονη, η Φρανς Γκαλ τραγούδησε και σάρωσε!
Η πρώτη συμμετοχή της Ελλάδας ήταν το 1974 με τη Μαρινέλλα. Ωστόσο, Έλληνες καλλιτέχνες είχαν κάνει το πέρασμά τους από τη σκηνή. Το 1965, πάλι στη Νάπολη, για λογαριασμό της Ελβετίας εμφανίστηκε η υπέροχη Γιοβάννα. Κατέλαβε την όγδοη θέση.
Το 1967, στη Βιέννη της Αυστρίας, το Ηνωμένο Βασίλειο νικάει για πρώτη φορά, ενώ μέχρι σήμερα κατέχει το απόλυτο ρεκόρ με δεύτερες θέσεις. Ένα άλλο γιεγιεδάκι που μιλάει αγγλικά και τραγουδάει ξυπόλυτη, η Σάντι Σο με σημαντική καριέρα στην ποπ, “ανάγκασε” τον Μόρισεϊ των Σμίθς, στη δεκαετία του 1980, να της γράψει ολόκληρο δίσκο.
Η Βίκυ Λέανδρος, πήρε το χρίσμα από το Λουξεμβούργο και μαζί την τέταρτη θέση. Πάλι στη Βιέννη και το 1967. Αργότερα, το τραγούδι έγινε τεράστια επιτυχία τόσο αυτούσιο όσο και ορχηστρικό, με την ορχήστρα του Πολ Μοριά, ενώ συνεχίζει στις μέρες μας με πολλές εκτελέσεις σε πάμπολλες γλώσσες!
Το 1968 οι Βρετανοί ελπίζουν σε δεύτερη συνεχόμενη νίκη και στέλνουν το ποπ είδωλο της εποχής. Τον Κλιφ Ρίτσαρντ. Στην πορεία των χρόνων, λόγω του συμβολισμού των στίχων, το τραγούδι επανέρχεται στην επικαιρότητα. Ωστόσο, βολεύονται στη δεύτερη θέση διότι την πρώτη την καπάρωσε η Ισπανία!
Το 1969 στη Μαδρίτη έχουμε το πρώτο κενό νόμου- κανονισμών και μεγάλη αναταραχή. Μέχρι τότε, οι διοργανωτές δεν είχα προβλέψει τι θα συμβεί σε περίπτωση ισοψηφίας. Στην κορυφή δεν βρέθηκαν δύο αλλά τέσσερις χώρες! Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία, η Γαλλία και η Ολλανδία. Για να μη δυσαρεστηθεί καμία από αυτές, μοιράστηκαν το βραβείο. Εμείς επιλέγουμε να σας παρουσιάσουμε τη Λούλου.